خبرگزاری کار ایران

تصویب کنوانسیون‌های ایمنی و بهداشت شغلی و منع آزار در محیط کار در نیجریه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۸۹۳

نیجریه اسناد تصویب کنوانسیون ایمنی و بهداشت شغلی، مصوب سال ۲۰۰۶ (شماره ۱۸۷) و کنوانسیون خشونت و آزار و اذیت، مصوب سال ۲۰۱۹ (شماره ۱۹۰) را نزد مدیرکل ILO در مقر سازمان جهانی کار تودیع کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، نیجریه به‌عنوان بیست و دومین کشور پیوسته به کنوانسیون شماره ۱۸۷ و شماره ۱۹۰ سازمان جهانی کار (مقاوله نامه‌های محیط کار ایمن و سالم، و منع خشونت و آزار و اذیت در محیط کار) شناخته شد. 

طبق این گزارش، جمهوری فدرال نیجریه اسناد تصویب چارچوب ترویجی کنوانسیون ایمنی و بهداشت شغلی، مصوب سال ۲۰۰۶ (شماره ۱۸۷) و کنوانسیون خشونت و آزار و اذیت، مصوب سال ۲۰۱۹ (شماره ۱۹۰) را نزد مدیرکل ILO در مقر سازمان جهانی کار تودیع کرد. 

در مراسم تودیع اسناد تصویب این دو مقاوله نامه، وزیر کار و اشتغال نیجریه، کریس نوابوئزه نگیگه، اظهار کرد: تودیع این دو کنوانسیون تصویب شده برای وزارت کار نیجریه یک روز تاریخی است. این اولین بار در تاریخ دولت فعلی نیجریه است که دو کنوانسیون را ظرف یک سال تصویب می‌شود. این گام تعهد مشترک ما و ILO را برای بهبود بازار کار نشان می‌دهد. ما در نیجریه با بزرگترین جامعه کارگری آفریقا مواجه هستیم و توجه به این حوزه از اولویت‌های مورد نظر دولت نیجریه است. 

در جلسه دریافت اسناد تصویب کنوانسیون‌ها، گیلبرت هونگبو، دبیرکل سازمان جهانی کار با استقبال از این تصویب مقاوله‌نامه‌های مهم این سازمان تقدیر و اعلام کرد: کنوانسیون شماره ۱۸۷ یکی از اسناد کلیدی در زمینه ایمنی و بهداشت شغلی است و از دو کنوانسیون اساسی موسسه OSH وابسته به سازمان جهانی کار است که امسال به دسته اسناد بنیادین سازمان پیوسته است. اتحادیه و موسسه OSH از کشورهای عضو می‌خواهد تا با مشورت شرکای اجتماعی در فضای بازار کار خود، اقداماتی اساسی را برای دستیابی به یک محیط کار ایمن و سالم از طریق توسعه یک سیاست ملی در دفاع از کارگران به پیش ببرند.

کنوانسیون شماره ۱۹۰ سازمان جهانی کار، اولین معاهده بین المللی است که به خشونت و آزار و اذیت در محیط کار پرداخته است. این مقاوله نامه شامل اولین تعریف بین‌المللی خشونت و آزار و اذیت در دنیا بوده است. طبق این مقاوله نامه، آزار و خشونت نه محدود به یک جنسیت است و نه محدود به بخش‌های عمومی و خصوصی، و نه محدود اقتصادهای رسمی و غیررسمی!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز