خبرگزاری کار ایران

کارگران غیرنظامی کارخانه‌های مهمات‌سازی هندوستان به اعتصابات پیوستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۶۷۲

کارگران و کارکنان غیرنظامی کارخانه‌های مهمات‌سازی هندوستان در اعتراض به تبدیل خود به نیروی قرارداد موقت و همچنین ناکافی بودن حقوق اعتصاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری WFTU، یکشنبه این هفته بیش از یک میلیون نفر از کارکنان بخش تولید تسلیحات و مهمات هندوستان در کارخانه‌های غیرپادگانی وارد اعتصاب زمان‌بندی شده و محدود شدند. 

این کارگران و کارکنان در اعتراض به تبدیل خود به نیروی قرارداد موقت و همچنین ناکافی بودن حقوق اعتصاب کردند. 

اتحادیه کارگری نیروهای غیرنظامی کارخانه‌های تسلیحات هندوستان (CDRA) به نمایندگی از بخش عمده کارمندان غیرنظامی بخش دفاعی، برنامه اعتراضی یک هفته‌ای را در تمام ۴۱ کارخانه مهمات‌سازی این کشور آغاز کردند. 

به عنوان یکی از نکات برجسته برنامه اعتصاب در هفته گذشته، بیش از یک میلیون کارمند از جمله کارگران قراردادی برنامه ناهار خود را تحریم کردند تا اعتراض خود را نسبت به نگرش ضد کارگری وزارت دفاع هند درباره کارخانه‌های مهمات و کارکنان آن اعلام کنند. 

در روز یکشنبه، تظاهرات گسترده‌ای در تمام ۴۱ کارخانه مهمات برگزار شد و یادداشتی از طریق مدیرعامل یک کارخانه تسلیحات‌سازی اصلی هندوستان در حومه دهلی نو به وزیر دفاع (راجنات سینگ) ارسال شد تا صدای کارگران به گوش مقامات برسد. 

۴ کارخانه تحت مدیریت وزارت دفاع هند برای پرداخت دستمزد نیز مشکل دارند. همه این کارکنان بخش نظامی سابقا کارمندان رسمی دولت مرکزی بودند و وظیفه دولت بوده که حقوق آن‌ها را بپردازد، زیرا دولت آن‌ها را به طور اجباری در اختیار شرکت‌ها قرار داده است. حال در جریان واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی این نیروها بدون هیچ اعلامی تبدیل به کارگران قراردادی و در خدمت پیمانکاران قرار گرفتند. 

اتحادیه‌ها می‌گویند: این مسئولیت دولت است که به جای مناقصه‌های شناور به نفع صنایع خصوصی، حجم کار را برای همه کارخانه‌های مهمات از جمله TCL فراهم کند. در این راستا ما نمایندگان زیادی را به وزارت دفاع برای مذاکره فرستادیم، اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم. اگر قرار نیست دولت حجم کاری مناسب و حقوق عادلانه را برای کارخانه‌های مهم‌افزاری فراهم کند و اگر مسائل پس از تغییر کاربری شرکت‌ها حل نشود، فدراسیون‌های کارگری نیز برای برنامه‌های اقدام جدی از جمله اعتصاب نامحدود تصمیم می‌گیرند.

هندوستان در ماه‌های اخیر درگیر اعتصابات بسیار گسترده و پیاپی در حوزه‌های مختلف کارگری و صنفی از نیروهای دولتی و خصوصی بخش خدمات و صنایع مختلف بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز