خبرگزاری کار ایران

تعطیلی سه ساله‌لبنیات «آنا» به دلیل نداشتن سرمایه در گردش

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۵۵۳

کارخانه لبنیات «آنا» واقع در شهرستان قائنات در استان خراسان جنوبی به دلیل مشکلات کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش از سال ۹۷ با حدود ۶۰ کارگر تعطیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه لبنیات «آنا» همچنان در انتظار بازگشایی کارخانه هستند. این واحد از سال ۹۷، در نتیجه کمبود نقدینگی و افزایش بدهی‌ها به یکباره تعطیل شد و حدود ۶۰ کارگر قراردادی شاغل در آن بیکار شدند. در تمامی این سال‌ها، کارگران منتظر ازسرگیری مجدد فعالیت کارخانه بوده‌اند.

یکی از کارگران کارخانه لبنیات «آنا» با بیان اینکه مشکل این کارخانه «کمبود نقدینگی» است، گفت: مشکل این کارخانه «کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش» است بنابراین نهادهای دولتی، بانک‌ها و دیگر ارگان‌ها باید به این کارخانه کمک کنند تا هرچه سریعتر راه‌اندازی شود و مشکل کمبود نقدینگی و تاخیر در پرداخت اقساط سایر بدهی یکبار برای همیشه حل شود.

یکی از کارگران افزود: این مجموعه در حال حاضر با چند مشکل اساسی روبه‌رو است: یکی بدهی به بانک و گرو ماندن اسناد کارخانه و املاک متعلق به آن که بانک یکبار بابت طلب خود اقدام به مزایده کارخانه کرده است. دوم بدهی کارخانه بابت بیمه کارگران به تامین اجتماعی که در حال حاضر سه برابر افزایش یافته است و سوم همکاری نکردن برخی مدیران ادارات شهرستان و بانک‌ها برای تامین منابع مالی کارخانه برای راه‌اندازی.

او با بیان اینکه سه سال است که کارخانه تعطیل است؛ در حالیکه در این مدت تعداد زیادی می‌توانستند در این کارخانه کار کنند و در شرایط بد اقتصادی نان‌آور خانواده‌ی خود باشند، افزود: در خصوص علت بازنشدنِ این کارخانه هیچ کس جوابگو نیست. کارفرمای کارخانه برای حفظ سرمایه خود تمام تلاش خود را برای شروع به کار کارخانه بکار گرفته اما از قرار معلوم هنوز پاسخی از دولت، بانک‌ها و دیگر نهادها نگرفته است.

این کارگر در ادامه درباره وضعیت لبنیات آنا گفت: باوجود آنکه هر یک از مسئولان ضمن بازدید از کارخانه وعده بازگشایی و رفع مشکلات آن را داده و می‌دهند اما هنوز مشکلات به قوت خود باقیست و راه‌اندازی صورت نگرفته است.

او گفت: در حال حاضر کارفرما فقط مشکل تامین منابع مالی برای پرداخت بدهی‌ها و رفع مشکلات راه‌اندازی کارخانه را دارد بنابراین اگر مسئولان کمک کنند تا تسهیلاتی که برای این واحد تولیدی درنظر گرفته شده زودتر پرداخت کنند، به زودی این کارخانه مجهز و آماده تولید و راه‌اندازی می‌شود.

این کارگر با بیان اینکه کارگران خواستار آن هستیم که هرچه سریعتر مسئولان به مشکلات این واحد تولیدی رسیدگی کنند، افزود: از مسئولان درخواست داریم برای رفع مشکلات این کارخانه که جدا از اشتغال مستقیم ۱۰۰ کارگر، ظرفیت اشتغال بیش از هزار تا دو هزار کارگری که در زمینه تولید شیر، جمع آوری و انتقال آن به کارخانه و توزیع آن فعالیت می‌کنند، اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز