خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران تعدیلی «چدن کویرخاوران» برای بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۹۶۶

با گذشت ۴ ماه از بیکاری ۴۲ کارگر قراردادی شاغل در کارخانه «چدن کویرخاوران» هنوز وضعیت شغلی و بازگشت به کار آنها نامعلوم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در استان خراسان جنوبی گفتند: از ابتدای خرداد ماه سال جاری حدود ۴۲ کارگر کارخانه چدن کویر خاوران واقع در شهرستان خوسف به دلیل مشکلات مالی بیکار شده و علارغم وعده ادامه همکاری، وضعیت آن‌ها مشخص نیست و همچنان منتظر بازگشت به کار هستند.

کارگران اظهار کردند: مسئولان وعده بازگشت به کار کارگران را می‌دهند و با اطلاع‌رسانی رسانه‌ای برخی مسئولان مقرر کرده‌اند به زودی با از سر گیری فعالیت کارخانه بازگشت کارگران تعدیلی انجام می‌شود اما انتشار این اخبار موجب خوشحالی کارگران نمی‌شود زیرا اعتمادی به وعده‌ها احساس نمی‌شود و همچنان قول بازگشت به کار تعدادی از کارگران بعد از گذشت ۱۲۰ روز عملی نشده است.

تعدادی از کارگران بیکار شده کارخانه چدن کویر خاوران که در شهرک صنعتی شهید رحمانی خسوف مشغول کارند، در تشریح مشکلات خود گفتند: فعالیت فاز اول کارخانه چدن کویرخاوران از سال ۹۸ با سرمایه‌گذاری یک شرکت چینی در حالی آغاز شد که پیمانکار چینی این کارخانه در این مدت کوتاه چندین بار فعالیت تولیدی این واحد عظیم صنعتی را به بهانه‌های مختلف با حدود ۴۶۲ کارگر ایرانی و چینی متوقف کرده است.

کارگران تصریح کردند: پیمانکار چینی یکبار سال ۹۸ به بهانه شیوع کرونا اقدام به تعطیلی کارخانه و تعدیل حدود ۲۵۰ کارگر کرد که در نهایت خردادماه سال گذشته (۱۴۰۰) با اعلام وضعیت سفید کرونا فعالیت کارخانه دوباره از سر گرفته شد و تعداد زیادی از کارگران تعدیلی بازگشت بکار شدند.

کارگران با بیان اینکه بعد از گذشت یکسال (خرداد ماه سال ۱۴۰۱) کارفرمای چینی دوباره فعالیت کارخانه را متوقف کرد و این‌بار به بهانه کاهش هزینه‌ها اقدام به تعدیل ۴۲ کارگر قرارداد موقت کرد، گفت؛ کارگران تعدیلی به دنبال ایجاد شرایط برای بازگشت به کار هستند و مسئولان نیز در جلسات مختلف وعده بازگشت به کار به آنها داده‌اند.

طبق اظهارات کارگران، مدیریت کارخانه چدن کویر خاوران با کارفرمای چینی است و انتظار داریم با حمایت مسئولان و حضور شرکت‌های ایرانی، مدیریت آن تغییر کند.

کارگران تعدیلی چدن کویر خاوران با بیان اینکه کارگران قراردادی امنیت شغلی ندارند، گفت: خواسته کارگران تعدیل شده کارخانه تولیدکننده شمش چدن بازگشت به کار سابق و عقد قرارداد بلندمدت است تا امنیت شغلی آن‌ها تامین شود.

عباس جرجانی (مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی) روز چهارشنبه ۲۷ مهر ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به زودی کارگران تعدیلی کارخانه چدن کویر خاوران با شروع به کار دوباره کارخانه بعد از گذشت ۴ ماه به کار سابق خود بازمی‌گردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز