خبرگزاری کار ایران

علیرضا محجوب:

مراسم راهپیمایی اربعین حسینی هرساله باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۰۰۳

دبیرکل خانه کارگراظهار داشت: بعد از سپری شدن حکومت صدام در عراق، مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) هرساله با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود و طبق اعلام منابع رسمی ۱۵ تا ۲۰ میلیون زائر خارجی و عراقی در مسیر راهپیمایی حضور می‌یابند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم عزاداری شب اربعین شهادت امام حسین (ع) که در خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: درباره اربعین و بازگشت اسرا به کربلا سه روایت مختلف از سوی علمای شیعه ذکر شده و بعضی از علمای مشهور هر دوره در دفاع و رد این روایت مباحثی را مطرح کرده‌اند.

دبیر کل خانه کارگر افزود: علمای قرون اولیه تاریخ اسلام مانند شیخ طوسی و شیخ مفید معتقدند که واقعه بازگشت اسرا به کربلا اصلا اتفاق نیفتاده است. برخی از علمای معاصر نیز مانند محدث قمی اذعان می‌کنند که با توجه به مسافت کوفه تا شام، اسرای عاشورا نمی‌توانستند در عرض ۴۰ روز هم به شام بروند و هم دوباره به کربلا بیایند. علمایی نیز مانند سید ابن طاووس و علمای معاصر براین باورند که اسرا در اربعین واقعه عاشورا در کربلا حضور نیافتند ولی بعدها اسرا به کربلا آمدند.

وی در ادامه تصریح کرد: بعضی از علمای اسلامی مانند ابن شهرآشوب و سیدمرتضی معتقدند که اسرای کربلا چهل روز بعد از واقعه عاشورا در قتلگاه حاضر شده و حتی سرهای شهدا را در آن سرزمین دفن کردند.

دبیر کل خانه کارگر با اشاره به برگزاری هرساله مراسم عظیم راهپیمایی کربلا در اربعین حسینی (ع) افزود: سنت حسنه راهپیمایی به سمت کربلا به ابتکار آیت الله حکیم در سال ۱۳۵۵ در عراق آغاز شد و در زمان صدام به خاک و خون کشیده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز