خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران تعدیلی کارخانه«سبلان پارچه» برای بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۵۲۹

با گذشت سه ماه از اتمام قرارداد و بیکاری شماری از کارگران شاغل در کارخانه سبلان پارچه، هنوز این کارگران پیگیر بازگشت به شغل سابق خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خرداد ماه سال جاری؛ حدود ۵۰۰ نفر ازمجموع هزار و ۲۰۰ کارگر قراردادی کارخانه سبلان پارچه واقع در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل بعد از چند اعتراض صنفی، از سوی کارفرما برای ورود به کارخانه منع شدند که بعد از چند روز تعدادی از کارگران به کار بازگردانده شدند و سپس با پادرمیانی مسئولان، تعدادی دیگر از کارگران با انجام تست به کار سابق خود بازگشتند اما کارگرانی که بیرون از کارخانه جا مانده‌اند، در انتظار بازگشت به کار و تامین امنیت شغلی خود هستند.

به گفته منابع کارگری؛ با توسعه کارخانه قرار بود کارفرما بر تعداد کارگران بخش‌های تولید خود اضافه کند. هر چند آمار دقیقی از کارگران تعدیلی که بازگشت بکار نشده‌اند در دست نیست اما حدود ۳۰۰ نفر پیگیر بازگشت به کار خود هستند.

در این زمینه یکی از کارگران که در بخش پوشاک همکاری داشته است، می‌گوید: در حدود سه ماهی که بیکار شدم در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌ام اما به دلیل شرایط سنی‌ام؛ تا این لحظه هیچ کاری برای من و سایر همکارانم پیدا نشده است.

او گفت: درحالی من و سایر همکارانم به دنبال ایجاد شرایط برای بازگشت به کار هستیم که مسئولان وعده بازگشت به کار کارگران تعدیلی را می‌دهند.

طبق اظهارات وی؛ خواسته کارگران تعدیل شده کارخانه سبلان پارچه بازگشت به کار سابق تا رسیدن به شرایط قانونی ترک کار و بازنشستگی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز