خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی: اولین انگیزه قیام امام حسین(ع) ایستادن مقابل بدعت گذاری‌های یزید بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۶۱۰

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اولین انگیزه قیام امام حسین (ع)، را انگیزه دینی عنوان کرد و گفت: امام (ع) وقتی احساس کرد دین جدش در مسیر بدعت‌گذاری‌ها افتاده است، مقابل خلافت یزید ایستاد تا از تحریف مکتب پیامبر (ص) جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی در شب سوم ماه محرّم و مراسم عزاداری امام حسین (ع) که در خانه کارگر برگزار شد، اظهار داشت: ماه محرم ماهی است که در آن حادثه‌ای در تاریخ ثبت شد تا برای بشریت درسی آموزنده از خود به یادگار بگذارد و به ما چگونه زیستن و چگونه مردن را بیاموزد. 

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به تلاش دشمنان برای خدشه‌دار کردن جایگاه تشیع افزود: مداحان و سخنرانان مراسم‌های عزاداری وظیفه دارند تا به طور صریح و مستند شخصیت‌های نقش آفرین در عاشورا را تشریح کنند تا شخصیت‌های مذکور از گزند تحریف‌ها در امان بمانند. 

وی در ادامه با بیان اینکه بنی‌امیه سعی داشت تا قیام امام حسین (ع) را به انگیزه‌های شخصی امام ربط دهد، تصریح کرد: مبلغان در مراسم‌های عزاداری تلاش کنند تا نکات اشتراک دیدگاه نسل‌های مختلف در جوامع شیعی و سنی که سالار شهیدان را به آزادمردی و آزاداندیشی می‌شناسند، بازگو کنند. 

صادقی ضمن برشمردن ویژگی‌های قیام امام حسین (ع) افزود: اولین انگیزه قیام، دینی بوده و امام وقتی احساس کرد دین جدش در مسیر بدعت گذاری‌ها افتاده است مقابل خلافت ناحق یزید ایستاد تا از تحریف مکتب پیامبر(ص) جلوگیری کند. 

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری یادآور شد: بنی امیه با تحمیل جنگ‌های مختلف و توطئه‌ها در زمان خلافت کوتاه مولای متقیان (ع) جامعه را از داشتن یک حکومت سراسر عدل محروم کرد و در نهایت توطئه‌ها و جاسوس پروری‌های بنی امیه، شهادت نماد عدل را رقم زد. 

وی دومین انگیزه قیام امام حسین (ع) را انگیزه اجتماعی عنوان کرد و افزود: اولین دستگاه اطلاعاتی مخوف که سررشته اصلی آن معاویه و عمروعاص بود شاه بیت حکومت را بر جاسوسی گذاشته بود و حاکمیت زر و تزویر اجتماع را به سمت فاسد شدن از درون هدایت می‌کرد. 

صادقی انگیزه سوم قیام امام حسین (ع) را اصلاحات فرهنگی برشمرد و گفت: آزادی بیان و آزاداندیشی در آن دوران متوقف شده بود. انگیزه چهارم قیام امام (ع)، را می‌توان سیاسی و چگونگی اداره حکومت در دوران بنی امیه دانست. 

معاون دبیرکل خانه کارگر در امور استان‌ها با بیان اینکه آخرین انگیزه قیام حسین (ع) انگیزه شخصی بود، افزود: معاویه و یزید تلاش می‌کردند آخرین دلیل را اولین انگیزه قیام امام حسین (ع) معرفی کنند. در حالی که تنها دلیل حکومت داری بنی امیه همان انگیزه شخصی‌شان بوده است. 

صادقی در پایان با اشاره به بیانات حضرت زینب (س) در مسجد شام گفت: سخنرانی شجاعانه حضرت زینب (س) دقیقا به توطئه‌های معاویه و یزید اشاره داشت و باعث ناکارآمدی تحریفات در همان اوایل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز