خبرگزاری کار ایران

در نشست وزرای کار و اشتغال کشورهای عضو بریکس مطرح شد:

توافق قدرت‌های نوظهور اقتصادی برای توسعه سبز همراه با آموزش مهارت و حمایت از کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۲۰۹

گای رایدر (مدیرکل سازمان جهانی کار) به وزرای کار و اشتغال BRICS درباره خطر فزاینده بدتر شدن وضعیت بازار کار در سال ۲۰۲۲ هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان جهانی کار، در هفته اخیر نشست دو روزه وزرای کار و اشتغال کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی بریکس (برزیل، روسیه، هندوستان، چین و آفریقای جنوبی) برگزار شد که این نشست همزمان مورد توجه سازمان جهانی کار نیز قرار گرفت. 

طبق این گزارش، گای رایدر (مدیرکل سازمان جهانی کار) به وزرای کار و اشتغال BRICS درباره خطر فزاینده بدتر شدن وضعیت بازار کار در سال ۲۰۲۲ هشدار داده است. 

مدیرکل سازمان جهانی کار (ILO) از تعهد و توافق اخیر وزرای کار و اشتغال کشورهای بریکس در برای ترویج اشتغال سبز، سرمایه‌گذاری در توسعه مهارت‌ها و حمایت از کارگران در اشکال جدید اشتغال استقبال کرده است. 

وزیران کار اتحادیه اقتصادی بریکس مطرح کردند: بحران‌های جهانی متعددی در جهان در حال آشکار شدن است. علاوه بر افزایش نابرابری بین کشورها و در داخل، بیش از هر زمان دیگری تلاش‌های ما برای ایجاد قوانین اصلاح‌کننده و انعطاف دهنده به بازارهای کار را مختل می‌کند. 

رایدر به وزیران کار بریکس پیام داده است: وخامت بیشتر اوضاع در بازارهای کار باتوجه به همزمانی بحران کرونا و بحران ناشی از جنگ‌های اخیر، در طول سال ۲۰۲۲ میلادی، ترویج اشتغال سبز برای رسیدگی به تغییرات آب و هوا و تسریع توسعه پایدار سبز و کم کربن را سخت کرده است. 

وزرای کار عضو بریکس توافق کردند «حمایت از کارگران در اشکال جدید اشتغال و ارائه خدمات نوین» را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند. همچنین بحث «سرمایه‌گذاری در توسعه مهارت‌های نیروی کار برای آماده‌سازی کارگران آینده در مواجهه با انقلابات جدید صنعتی و دیجیتالی‌سازی تولید» در دستور کار باشد. 

وزیران کار بریکس همچنین روی بحث تامین اجتماعی باتوجه به گرایش عمومی جهان به پیری جمعیت و بحران تحولات سنی جوامع به بحث و ارائه راهکار و بررسی مشکلات پرداختند. 

وزرای BRICS در بیانیه نهایی این نشست متعهد شدند که به درک مشترک و عمیق‌تری از مشاغل سبز و توسعه پایدار همسو با محیط زیست برسند. آن‌ها متعهد شدند آن دسته اقداماتی را برای توسعه اشتغال و منابع انسانی اجرایی کنند که توسعه پایدار و بدون آسیب به منابع زمین و محیط زیست را نیز به همراه داشته باشد. 

این بیانیه همچنین بر روی هماهنگی بیشتر بین وزارتخانه‌ها و حمایت هماهنگ از شرکت‌ها برای افزایش سرمایه‌گذاری در آموزش مهارت‌ها، گسترش برنامه‌های کارآموزی و ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای در کسب و کار تاکید کرده است. تهیه یک پروتکل مشترک و برنامه آموزشی نیروی کار مشترک از جمله پیشنهادات این بیانیه برای آینده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز