خبرگزاری کار ایران

اعتراض ذی‌نفعان صندوق هما به تصمیم دولت/ نمایندگان مجلس به بند واگذاری رای ندهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۱۶۳

جانبازان، ایثارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران هما، امروز (چهارشنبه/۴ اسفند) مخالفت خود با تصمیم دولت برای واگذاری صندوق هما را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جانبازان، ایثارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران هما، امروز، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. آنها به تصمیم دولت برای واگذاری صندوق هما در سال آینده اعتراض دارند. 

به گفته کارکنان هما، این واگذاری از طریق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد شده و در صورت تبدیل این بند به قانون نهایی بودجه، صندوق هما به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار می‌شود. 

این در حالی است که به گفته این بازنشستگان، آنها از زمان انتشار لایحه بودجه به این تصمیم اعتراض کردند و امروز هم از نمایندگان می‌خواهند که این بند از لایحه بودجه را حذف کنند. 

بازنشستگان هما همچنین اعلام کردند که طبق فتاوای امام خمینی (ره) و دیگر مراجع محترم، واگذاری صندوق  بازنشستگی هما غیرشرعی‌ست و واگذاری از طریق قانون‌ سالاه بودجه غیرقانونی است. 

آن‌ها افزودند: واگذاری صندوق بازنشستگی هما بدون بررسی دقیق کارشناسی و تطبیق قوانین نظام هماهنگ حقوق با نظام خدمات کشوری باعث اجحاف به بازنشستگان هما می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز