خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری رودبار مطالبات قدیمی خود را دریافت نکردند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۶۶۳

کارگران شهرداری رودبار در استان گیلان می‌گویند که هنوز موفق به دریافت مطالبات قدیمی خود از شهرداری نشده‌اند.

یکی از کارگران شهرداری رودبار در تماس با خبرنگار ایلنا گفت: حدود ۷۰ کارگر خدماتی مجموعه شهرداری رودبار از  سال ۸۳ تاکنون تحت مسئولیت شرکت‌های پیمانکاری در شهرداری مشغول به کار هستند که در طول این ۱۷ سال، برخی مزایای مزدی همانند حق سنوات، اضافه کار، حق مرخصی و عیدی خود را به همراه چند ماه حقوق ماهانه دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: از زمان انتصاب شهرداری فعلی، کارگران هر ماه حقوق جاری خود را دریافت می‌کنند اما در حال حاضر چهار ماه حقوق ماههای فروردین تا مرداد ماه کارگران (که در زمان مسئولیت شهرداری سابق بود) در سال جاری  پرداخت نشده است. از شهردار فعلی درخواست داریم برای پرداخت مطالبات قدیمی کارگران چاره اندیشی کند.

این کارگر با بیان اینکه هر چند برخی مطالبات قدیمی کارگران که مربوط به حق مرخصی و اضافه کار سالهای ۹۳ تا مرداد ماه سال جاری می‌شود ارزش ریالی خودرا از دست داده‌اند اما به دلیل شرایط سخت زندگی، خواستار دریافت همان مطالبات اندک خود هستیم.

او در ادامه  همچنین درباره طلب سنواتی و حق بیمه کارگران شهرداری رودبار اضافه کرد: حق سنوات  ما کارگران از سال ۹۸ به بعد پرداخت نشده و در عین حال حق بیمه همکاران قراردادی شهرداری نیز با مشکل روبرو است.

این کارگر پیمانکاری شهرداری رودبار با بیان اینکه تنها راه نجات کارگران پیمانکاری، تبدیل وضعیت و حذف شرکتهای پیمانی از مجموعه محل کارمان است، افزود: از شهردار رودبار در مقام کارفرمای اصلی می‌خواهیم چاره‌ای برای وضعیت شغلی و پرداخت طلب کارگران پیمانکاری بکند. انتظار داریم شهردار فعلی (که عملکرد بهتری به نسبت شهرداران قبلی دارد) با حذف پیمانکار تامین نیرو که عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات به شهروندان ندارد، با کارگران قرارداد مستقیم امضاء کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز