خبرگزاری کار ایران

تدفین کارگر حادثه دیده نیروگاه حرارتی تبریز/ گلایه کارکنان از تاثیرات کاهش هزینه‌های ایمنی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۴۸۶

مراسم تدفین کارگر نیروگاه حرارتی و گازی تبریز امروز (چهارشنبه/۲۰ بهمن) در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم تدفین «بهروز امانی» کارگر نیروگاه حرارتی و گازی تبریز امروز در تبریز برگزار شد. وی در هنگام عملیات تعمیرات اساسی دچار حادثه‌ی برقی و آتش سوزی شد و ساعاتی پس از آن، به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد. 

بر اساس اعلام شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی، در روز حادثه سویچ خانه واحد ۲ نیروگاه حرارتی تبریز که درحال انجام تعمیرات اساسی بود، درحین انجام تعمیرات بر روی شینه مشترک دچار حادثه آتش سوزی شد. 

در این حادثه ۳ نفر از کارگران این نیروگاه مصدوم شدند. شرکت علت حادثه را که به درگذشت آقای امانی منجر شد، اینگونه عنوان کرد: «شینه مشترک در سویچ خانه برق دار بوده است.» در نتیجه آقای بهروز امانی دچار «آرک زدگی» شده و آتش سوزی رخ می‌دهد. 

شرکت همچنین اعلام کرد که نامبرده توسط دو نفر از همکاران حاضر در سویچ خانه به بیرون منتقل شده و طی اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته توسط آمبولانس به بیمارستان اعزام گردید. دو نفر از همکاران نیز دچار مصدومیت تنفسی شده بودند که به بیمارستان شهر مجاور منتقل شدند. 

بر اساس اعلام شرکت؛ دلیل بروز حادثه به علت‌ عدم دسترسی به همکار آسیب دیده فعلا نامعلوم است ولی حادثه توسط متخصصین امر در حال بررسی است. 

همکاران آقای امانی عنوان کرده‌اند که در هنگام انجام تعمیرات اساسی، تیم تکنسین اورژانس در محل حضور نداشت و در نتیجه انتقال وی تا خروجی نیروگاه بدون آمبولانس انجام شد. شدت سوختگی بهروز امانی به گونه‌ای بود که پزشکان خواستار اعزام او به تهران شدند. 

این کارگر چند روزی پس از بستری شدن در بیمارستان تهران جان خود را از دست داد و پیکرش به تبریز منتقل شد. در اطلاعیه‌ای که سید محسن موسوی، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی برای درگذشت بهروز امانی صادر کرده هم به دلیل مرگ وی اشاره‌ای نشده اما همکاران او دلیل حادثه را به تاخیر در انجام تعمیرات اساسی مرتبط می‌دانند که آخرین بار در سال ۱۳۹۰ انجام شده بود و باید مجدد در سال ۹۵ تکرار می‌شد. 

به گفته آن‌ها، جلوگیری از آرک زدگی نیازمند بررسی‌های تخصصی پیش از انجام تعمیرات اساسی است. این طور که کارکنان عنوان می‌کنند به دلیل واگذاری شرکت در سال ۹۰ به سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری، سیاست شرکت در جهت مدیریت هزینه‌ها تعریف شد و تعمیرات اساسی به سال ۱۴۰۰ منتقل شد. 

پرسنل نیروگاه عنوان کرده‌اند که پیش از این در چند نوبت برای استقرار تکنسین‌های اورژانس در شرکت نامه نوشته بودند اما چون هزینه‌های اداره نیروگاه کاهش یافته، با این خواسته موافقت نشد. پرسنل همچنین از کاهش ساعات اضافه‌کاری، توقف حضور مستمر پزشکان (هفته‌ای ۳ روز) در نیروگاه، کاهش هزینه‌های ایمنی، تعویض و نوسازی قطعات گلایه دارند و از شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی می‌خواهند که به جهت صیانت از جان پرسنل و حمایت از معیشت آن‌ها، قراردادهای خود را با نیروگاه‌ها با نرخ‌های بالاتری منعقد و بر کاهش هزینه‌ها که می‌توانند حادثه آفرین باشند، نظارت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز