خبرگزاری کار ایران

افزایش دستمزد کارگران نان فانتزی سبزوار

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۵۱۴

کارگران شاغل در کارگاه‌های نان فانتزی سبزوار از افزایش دستمزد خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شاغل در نان فانتزی‌های سبزوار در استان خراسان‌رضوی از افزایش دستمزد خود خبر دادند. پیش از افزایش مزد، این گروه شغلی نسبت به پایین بودن دستمزد روزانه خود انتقاداتی وارد کرده بودند. 

کارگران گفتند: نرخ دستمزد روزانه متغیر بود؛ ۱۳ خبازی تولیدکننده نان بولکی در این شهر وجود دارد. وزن هر قرص نان حدود ۸۶ گرم است و با هر کیسه آرد می‌توان ۷۰۰ عدد نان پخت. در هر کارگاه یک نفر کاردک‌زن (شاطر)، یک فردار (مسئول پخت و پز)، دو نفر وردست (مسئول چیدن خمیرها در سینی‌های)، بسته‌بند اشتغال دارند. 

این منابع خبری توضیح دادند: شاطر بیتشرین دستمزد را دریافت می‌کند؛ کاردک‌زن بابت پخت ۵ کیسه آرد ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان دریافت می‌کند. همچنین در برخی کارگاه بابت پخت ۱۰ کیسه نان مبلغ ۱۸۰ هزار تومان به هر شاطر پرداخت می‌شد. دیگر ردیف‌های شغلی نیز دستمزد کمتری دریافت می‌کنند؛ به طور مثال، دستمزد روزانه فردار ۷۰ هزار تومان است. 

آن‌ها ادامه دادند: کارگران با کارفرمایان برای افزایش دستمزد توافق کردند. پس از افزایش مزد، هر شاطر برای پخت ۸ کیسه نان روزانه ۱۵۲ هزار تومان و دیگر ردیف‌های شغلی مبلغ ۱۴۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. اگرچه توافق برای پخت ۸ کیسه آرد است اما پخت روزانه از این تعداد بیشتر می‌شود. 

کارگران خباز ۲۶ روز در هر ماه کار می‌کنند و برای روزهای تعطیل هیچ مزدی به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز