خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران نان‌فانتزی از دستمزد و پوشش بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۱۶۸

کارگران شاغل در کارگاه‌های نان فانتزی سبزوار از پایین‌بودن دستمزد خود خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران شاغل در نان فانتزی‌های سبزوار در استان خراسان‌رضوی از پایین بودن دستمزدهای خود خبر دادند. دستمزد آن‌ها ثابت نیست و بنا به تصمیم کارفرما در هر کارگاه تغییر می‌کند. 

کارگران گفتند: نرخ دستمزد روزانه متغییر است؛ ۱۳ خبازی تولیدکننده نان بولکی در این شهر وجود دارد. وزن هر قرص نان حدود ۸۶ گرم است و با هر کیسه آرد می‌توان ۷۰۰ عدد نان پخت. در هر کارگاه یک نفر کاردک‌زن (شاطر)، یک فردار (مسئول پخت و پز)، دو نفر وردست (مسئول چیدن خمیرها در سینی‌های)، بسته‌بند اشتغال دارند. 

منابع خبری توضیح دادند: شاطر بیتشرین دستمزد را دریافت می‌کند؛ کاردک‌زن بابت پخت ۵ کیسه آرد ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان دریافت می‌کند. همچنین در برخی کارگاه بابت پخت ۱۰ کیسه نان مبلغ ۱۸۰ هزار تومان به هر شاطر پرداخت می‌شود. دیگر ردیف‌های شغلی نیز دستمزد کمتری دریافت می‌کنند؛ به طور مثال، دستمزد روزانه فردار ۷۰ هزار تومان است. 

آنها ادامه دادند: ۲۶ روز در هر ماه کار می‌کنیم و برای روزهای تعطیل هیچ مزدی پرداخت نمی‌شود. 

علاوه بر مشکلات مزدی، این گروه شغلی گرفتار مشکلات بیمه‌ای هم هستند. منابع کارگری گفتند: اغلب کارگران شاغل در خبازی‌ها با داشتن چندین سال سابقه اشتغال از پوشش بیمه‌ای محروم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز