خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اقدام محجوب، ۴۰۰ کارگر کارخانه «تفلون جنوب» را از بیکاری نجات داد/ افزایش سطح آگاهی کارگران مورد توجه دبیرکل خانه کارگر است/ کارگران هفت تپه و زمستان یورت از حمایت‌های محجوب برخوردار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۷۴۷

دبیر اجرایی خانه کارگر شهری درباره اقدمات علیرضا محجوب نماینده ادوار مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: او در مدت زمان حضور خود در خانه ملت، اقدمات حمایتی و عمرانی فراوانی برای کارگران انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ترکاشوند درباره لزوم حضور کارگران در صحنه‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و دادن رای به علیرضا محجوب گفت: او در بخش‌های کهریزک، خاوران، حسن‌آباد و قلعه‌نو که همگی از توابع شهرری هستند، عملکرد بی‌نظیری داشته است. دبیرکل خانه کارگر در بازدیدهای متعدد خود از مناطق روستایی این شهر از مشکلات مردم آگاه شد و اقداماتی گسترده در زمینه آب، جاده، روشنایی معابر و کشاورزی انجام داد. 

وی با بیان اینکه برخی از عملیات‌های عمرانی تحت مدیریت محجوب به ثمر رسیده، تصریح کرد: مردم روستاهای «عظیم‌آباد» و «دورسون آباد» در مسیر ارتباطی با یکدیگر، دچار مشکلاتی بودند و برای رفتن به نقطه مقابل باید از میان آب عبور می‌کردند. ایشان با احداث پل ارتباطی توانست رفت و آمد میان دو روستا را حل کند. «دوتوه سفلی» و «خانلو» از روستاهای توریستی شهر ری هستند که در روشنایی خود با گرفتاری‌هایی روبرو بودند، پیگیری‌های مستمر دبیرکل منجر به حل این موضوع شد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری با اشاره به اقدمات محجوب در صنعت کشاورزی و طیور اظهار کرد: در یک برهه زمانی، کشتارگاه‌ها به دلیل کاهش مرغ که ناشی از کمبوددان این پرنده بود با مشکل روبرو شده بودند، پیگیری‌های او برای این موضوع نتیجه داد و کشتارگاه‌ها بار دیگر احیا شدند. 

او ادامه داد: آقای محجوب اقدمات گسترده‌ای در شهر ری و توابع آن انجام داده است. او در آخرین بازدید خود از این شهرستان به ۱۸ روستا سر زد؛ تمام اهالی از اقدماتش ابراز خرسندی کردند. شهر ری همواره فراموش می‌شد و از فرصت‌ها برخوردار نبود. این روزها، شورایاری‌ها نقشی موثر در بهبود وضعیت محلات دارند، نقش موثر دبیرکل خانه کارگر در تشکیل این شوراها نیز انکار نشدنی است. 

این فعال کارگری با بیان اینکه آموزش برای محجوب امری مهم تلقی می‌شود، توضیح داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی رایگان برای کارگران نشان می‌دهد او به فکر افزایش سطح آگاهی کارگران است. در کنار مسائل آموزشی، او با برگزاری سفرهای سیاحتی و زیارتی به سلامت روحی نیروی کار توجه می‌کند. 

به گفته ترکاشوند، محدود دانستن اقدمات محجوب در زمینه عملیات‌های عمرانی، تصوری غلط است و با تلاش‌های بی‌وقفه خود، مسائل مروبط به روابط و بازار کار را حل می‌کند. چندی پیش، یک واحد تولیدی به نام «تفلون جنوب» دچار حریق شد و در آستانه تعطیلی قرار گرفت. دبیرکل خانه با تلاش‌های خود توانست برای این کارخانه، یک وام بانکی با سود اندک فراهم کند. به سبب این موضوع، مجموعه به فعالیت خود ادامه داد؛ ۴۰۰ کارگری که در معرض خطر بیکاری قرار داشتند از این بحران خانمان‌سوز رهایی یافتند. 

او درباره کارگران ساختمانی توضیح داد: مشکلات فراوانی، دامن‌گیر بیمه این گروه صنفی شده بود. پیگیری‌های آقای محجوب سبب شد تا کارگران مظلوم ساختمانی به حق خود برسند و تحت پوشش بیمه قرار گیرند. 

ترکاشوند در ادامه درباره طرح‌های مسکوت مانده دبیرکل خانه کارگر توضیح داد: طرح‌های حمایتی او از کارگران زیاد است اما بنا به دلایل مختلف مورد توجه مجلس قرار نگرفته است. دریافت مقرری بیمه بیکاری برای نیروی انسانی متقاضی کار، یکی از برنامه‌های مطرح شده بود. تصمیم بر این بود تا نیروی انسانی در در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای آموزش ببیند تا برای بازار کار آماده شود و اما تا زمان اینکه وارد بازار کار نشود، بیمه بیکاری دریافت کند. مصداق دوم درباره ابتر ماندن طرح‌های پیشنهادی او، موضوع امنیت شغلی کارگران به ویژه اعضای شورای اسلامی کار بود که بازهم مورد توجه مجلس قرار نگرفت. 

او ادامه داد: نگاه محجوب مبتنی بر مرکزنشینی نیست، او همواره به تمامی کارگران ایرانی فکر می‌کند و در جهت حل مشکلاتشان طرح‌ها و راهکارهای ارائه می‌دهد. کارگران ساختمانی، قالیبافان، معدنچیان و شاغلان کوره‌پزخانه‌ها تحت حمایت ایشان هستند. او مشکلات کارگران هفت تپه و معدن زمستان یورت آزادشهر را با حوصله تمام پیگیری کرد تا گره از کارشان بگشاید. به دلیل اینکه در کنار ایشان حضور دارم نسبت به اقدامات او آگاه هستم. 

وی درباره ضرورت حضور یک نماینده کارگری در مجلس گفت: در حال حاضر، نیاز به حضور یک نماینده کارگری در مجلس نسبت به گذشته بیشتر احساس می‌شود. کارگران، بیشترین جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند اما بنا به دلایل مختلف نماینده‌ای در خانه ملت ندارند. امیدوارم، کارگران دست در دست یکدیگر دهند و با بصیرت کامل خود، آقای محجوب را بار دیگر راهی مجلس کنند. تصمیمات مجلس کنونی در حوزه روابط کار، جای خالی ایشان را بیشتر نشان می‌دهد. من به عنوان کارگری با سابقه از تمامی بازنشستگان، مظلومان و زحمتکشان می‌خواهم به آقای محجوب رای دهند. او ساده زیست و پاک دست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز