خبرگزاری کار ایران

درخواست اختصاص اعتبار ویژه کرونا برای کارکنان بهداشت/ تبعیض و بی‌عدالتی بر کارایی کارکنان تاثیر می‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۶۳۵

محمدرضا سقائیان فرد به نمایندگی جمعی از کارکنان حوزه بهداشت با ارسال نامه‌ای به علیرضا رئیسی (معاون بهداشت وزارت بهداشت) خواهان رفع تبعیض در قبال کارکنان این حوزه شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در متن این نامه آمده است: 

طی چند نامه گذشته مراتب توجه ویژه به حق و حقوق پرسنل حوزه بهداشت با توجه به نقش موثر آنان در مبارزه با کووید-۱۹ را متذکر شدم و همچنین مستندات و مکاتبات در این خصوص بویژه در مقایسه با عملکرد دکتر جان بابایی، معاون محترم درمان وزارت، منعکس نمودم و امیدوار بودم که این همه تلاش سبب شود ذره‌ای نسبت به احقاق حق پرسنل بخش بهداشت گام موثری بردارید اما ارسال نامه‌ای به شماره‌های ۳۰۰/۱۴۳۳۹ در مورخ ۹۹/۰۹/۱۱ با موضوع اختصاص اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد ریالی «جهت پرسنل درگیر درمدیریت کرونا شاغل در واحد‌های محیطی» دریافت گردید و مانند آب سردی بر پیکر بخش ستادی حوزه بهداشت ریخته شد. 

در بخش دیگری از این نامه آمده است: نمی‌دانم با چه نیتی همزمان نامه دومی را در همان تاریخ به شماره ۱۴۲۷۳.۳۰۰ در مورخ ۹۹/۰۹/۱۱ با موضوع «اعتبارکارانه معوقه حوزه سلامت» ابلاغ می‌نمایید که تمام واحدهای محیطی و ستادی را مشمول می‌نماید. گو اینکه می‌خواستید با این نامه که مربوط به‌کارانه (کارانه ایکه سال‌های متمادی قبل از همه گیری کرونا نیز پرداخت می‌گردید با نام مصطلح P۴Q طرح تحول سلامت و ربطی به کرونا ندارد) معوقه بخش سلامت است، عدم تحقق‌کارانه کرونا به بخش ستادی بخش بهداشت را پنهان نمایید. 

سقائیان فرد در ادامه این نامه تاکید کرد: مزید اطلاع جنابعالی و آحاد جامعه و افکار عمومی عرض می‌کنم که حدود ۸۵ درصد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا توسط بخش بهداشت مورد مراقبت و پیگیری قرار می‌گیرند و حدود ۱۵٪ بیماران توسط کادر محترم درمان مورد مراقبت و پرستاری واقع می‌شوند. خوب است همگان بدانند که گام چهارم بسیج ملی با عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» که این روزها تمام مسئولان وزارتخانه اعم از وزیر محترم ومعاونین و… باافتخار از نتایج موثر آن سخن به میان می‌آورند، توسط کادر بهداشت اعم از ستادی و محیطی بهمراه نیروهای بسیج در حال اجرا و انجام می‌باشد. ولی نمی‌دانم چرا به همین نسبت به احقاق حقوق آنان همت گذاشته نمی‌شود و مورد بی‌مهری و کم لطفی و بی‌عدالتی و تبعیض قرار می‌گیرند از این‌رو؛ اولین انتظار این است که نویسنده و کارشناسان وزارت‌نشین را مامور نمایید تا با حضور در حوزه‌های ستادی و محیطی بخش بهداشت نحوه مدیریت کرونا و نقش آنان در این مبارزه طاقت فرسا را به صورت میدانی مشاهده نمایند تا بر اساس اطلاعات اشتباه حق‌الناسی بدیل تضییع حقوق پرسنل بر ذمه خود نگذارند. دومین انتظار این است که هرچه سریعتر نامه اختصاص اعتبار ویژه کرونا نیز جهت پرسنل ستادی بخش بهداشت صادر نمایید. سومین انتظار این است که به تبعیت از معاون درمان وزارتخانه نسبت به اختصاص فوق‌العاده سختی (طی نامه‌ای به شماره ۱۵۶۵۶//۴۰۰د مورخ ۹۹/۰۸/۲۶) به تمامی پرسنل بخش بهداشت همت گماشته و دستور مقتضی صادر نمایید. آقای دکتر رئیسی بدانید و اگاه باشید که اگر پرسنل بخش بهداشت تبعیض و بی‌عدالتی را مشاهده نمایند، مسلم بر کارایی موثر آنان در این رابطه تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و از سویی در دادگاه عدل الهی شما را به سوال و بازخواهی حقوق تضییع شده خود فراخواهند خواند.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز