خبرگزاری کار ایران

سازمان بین‌المللی کار:

تمام کارگران جهان باید از حمایت‌های اجتماعی برخوردار باشند/ آیا می‌توان یک صندوق بین‌المللی داشت؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۲۹۶

سازمان بین‌المللی کار تلاش می‌کند تمامی گروه‌های اجتماعی از مزایای اجتماعی یکسانی برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، نیاز به حفاظت اعضای جامعه در برابر کرونا، یک اصل اساسی و ضروری در دوران گسترش کرونا، این ویروس مرگبار است. سازمان بین‌المللی کار، سیمناری را به صورت الکترونیک درباره ضرورت ایمنی اعضای جامعه برگزار کرده است. تمامی رهبران اتحادیه‌های کارگری در سراسر جهان، بر اهمیت این موضوع تاکید می‌کنند. 

روز نهم دسامبر، سازمان بین‌المللی کار این نشست را برگزار کرد. رهبران اتحادیه‌های کارگری، درباره راهکارهای پیشنهادی چگونگی حمایت اجتماعی بحث کردند. آنها همچنین درباره تاسیس صندوق بین‌المللی حمایتی نیز گفتگو کردند و به تبادل نظر پرداختند.

شهرا رضوی (رئیس اداره حفاظت اجتماعی سازمان بین‌المللی کار) می‌گوید: برخی از نهادهای اجتماعی در سراسر جهان به طور کامل از ذی‌نفعان اجتماعی حمایت نمی‌کنند و در این شرایط ما شاهد بحران‌های جهانی هستیم.

هدف از این نشست، تقویت تلاش‌های جهانی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل در زمینه حمایت اجتماعی است. همچنین این نشست درنظر دارد در حد امکان از گسترش فقر در سطح جهان جلوگیری کند و تمامی ساکنان قاره‌های جهان از امکانات بهداشتی برخوردار باشند.

 سازمان بین‌المللی کار تلاش دارد یک قرارداد اجتماعی جدید برای حمایت از کارگران جهان وضع کند و تمامی کارگران سراسر جهان را تحت پوشش آن قرار دهد. سازمان بین‌المللی کار درباره این قرار داد اجتماعی می‌گوید: کارگران سراسر جهان باید از این قرارداد برخوردار باشند و نتایج آن را در زندگی خود ببینند.

شرکت کنندگان همچنین درباره نیاز به همبستگی بین‌المللی برای تسریع حمایت اجتماعی جهانی بحث و گفتگو کردند. الیور شاتر (گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه فقر و حقوق بشر) پیشنهاد صندوق جهانی حمایت اجتماعی را به اشتراک گذاشت. منشا ایده صندوق جهانی، برخورداری تمام طبقات و آحاد جامعه از خدمات اجتماعی یکسان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز