خبرگزاری کار ایران

قاضی‌پور مطرح کرد:

سوء استفاده بانک‌های خصوصی از تبادل ارز

کد خبر : ۱۴۱۹۰۴

از نمایندگان خواهش می‌کنم که با پیشن‌ها حذف عبارت خصوصی از این بند موافقت کنند تا دیگر بانکهای خصوصی نتوانند چنین کارهایی انجام دهند.

نماینده مردم ارومیه در پیشنهاد حذف عبارت «خصوصی» از بند ب تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۹۳ عنوان کرد: در سالهای گذشته وقتی که یک تاجر و یا تولید کننده برای دریافت ارز به بانک می‌رفت، بانک‌های خصوصی به آن‌ها یا ارز نمی‌دادند یا به جای دلار به آن‌ها ین می‌فروختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر قاضی‌پور، با بیان اینکه بانکهای خصوصی تفاوت‌های زیادی با بانک‌های دولتی دارند، اظهار کرد: بانکهای خصوصی ارز را با سود ۱۵ درصد تحویل می‌گرفتند وآن را با سود ۵ درصد به تولید کننده می‌دادند و ارز‌ها را نیز تا ۶ ماه در حساب خود می‌خواباندند و حداکثر استفاده از این فرصت می‌بردند.

وی افزود: از نمایندگان خواهش می‌کنم که با پیشن‌ها حذف عبارت خصوصی از این بند موافقت کنند تا دیگر بانکهای خصوصی نتوانند چنین کارهایی انجام دهند.

در بند ب از تبصره ۵ لایحه بودجه آمده است: به صندوق بودجه ملی اجازه داده می‌شود تا ۲۰درصد از منابع خود را نزد بانکهای داخلی خصوصی و دولتی سپرده‌گذاری ارزی نماید. سود حاصل از سرمایه گذاری به حساب صندوق واریز و مجددا جهت اهداف صندوق به کار گرفته می‌شود. وجوه ارزی که دراین محل سپرده گذاری می‌شود به هیچ وجه قابل تبدیل به ریال نیستند.

پس از پیشن‌ها قاضی‌پور نماینده دولت و سخنگوی کمیسیون با پیشنهاد حذف عبارت «خصوصی» با ۵۵ رای موافق ۹۶ رای مخالف ۱۲ رای ممتنع مخالفت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز