خبرگزاری کار ایران

با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی در سراسر کشور ؛

کسی جلودار هجوم مسافران به استان های شمالی نیست/گویا پایتخت هرچه خلوت‌تر بهتر

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۶۷۴

هنوز تا شروع محدودیت های کرونایی دو سه روزی باقی مانده است .محدودیت هایی که گویا برای برخی اصلا معنا و مفهوم ندارد.براساس خبر پلیس راه حجم زیادی از مسافران در شبانه روز گذشته از مبادی وروی وارد استان مازندران شد‌ه اند .این در حالی است که براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از شنبه آینده (اول آذرماه )محدودیت های جدیدی در سراسر کشور به مدت دو هفته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاری به کشورهای دیگر نداریم اما چند ماهی به یکسالگی شیوع همه‌گیری ویروس کرونا در کشور نمانده و به رغم تمامی روزهای تلخ و سخت سپری شده که شاید هیچگاه از ذهن‌مان پاک نشود تجربه‌ها و درس‌های زیادی خواسته و ناخواسته گرفتیم.

از برگزاری انتخابات با چاشنی کرونا و یا تعطیلی چند ماهه مجلس گذشته تا  بازگشایی مدارس به شکل مجازی و جانفشانی‌های شبانه روزی کادر درمان و از همه مهم‌تر رحم نکردن خودمان به‌هم؛ نکته‌ای که این روزها بسیار‌  به چشم می‌خورد.

یکی از این بی‌رحمی‌ها ؛ مسافرت بی حد وحصر هموطنان از دور و نزدیک بخصوص از تهران به استان‌های شمالی مازندران و گیلان و گلستان است.هر چه قدر هم مردم این مناطق در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سخت بگیرند به دلیل این آمد و شد‌ها‌ی غیر ضروری مسافران که بیشتر جنبه گردشگری دارد ،فاید‌ه‌ای نداشته و شاید از همین رو است که در ابتدای همه‌گیری کرونا ، استان‌های شمالی بیشترین تلفات  کرونایی را داشتند. از همان ابتدای امر هم به نظر می‌رسد دولت با هجوم مسافران به استان‌های شمالی کنار آمده  است گویا پایتخت هرچه خلوت‌تر  باشد بهتر است.

خیلی از هموطنان که با دور زدن محدودیت‌ها  و چمدان به دست همراه خانواده و دوستانشان راهی یکی از شهرهای شمالی می‌شوند نه تنها اوج درد و رنج مردمی که از این ویروس در عذابند را درک نکرد‌ه‌اند بلکه مفهوم و هدف از اجرای طرح ایجاد محدودیت ترددها به منظور مقابله با کرونا را هم به درستی متوجه نشدند و منافع خودشان بر هر کس دیگری ترجیح دارد غافل از اینکه دور و یا نزدیک دودش به چشم خودشان هم خواهد رفت. اما سئوال اینجاست که نقش دولت مردان در مقابله با این قشر از مردم چیست.

چند روز پیش بود سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اجرای محدودیت تردد برای مقابله با موج سوم کرونا در کشور خبر داد که در این طرح ۱۵۰ شهر و کلانشهر از روز شنبه به مدت ۲ هفته تعطیل می شود و در شهرهای قرمز تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است.

در خصوص استان مازندران نیز قرار بود از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ورود و خروج خودروهای پلاک غیر بومی به مراکز استان‌ها ممنوع شود، اما به یکباره و  بر اساس جدیدترین تصمیم، این محدودیت در مرکز استان مازندران لغو شد و اجرا نمی‌شود.

این در حالی است که به‌رغم  وضعیت قرمز کرونایی در مازندران و شرایط نامناسب جوی در راه های مواصلاتی و ورودی استان حجم زیادی از مسافر در شبانه روز گذشته از مبادی وروی وارد استان شده اند و این بار ترافیکی همچنان ادامه دارد و اصطلاحا نوش داروی بعد از مرگ سهراب!

هنوز اما لیستی از شهرهای تردد ممنوع در مازندران اعلام نشده است و حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گمانه‌زنی و شایعات درباره وضعیت کرونایی شهرهای مختلف استان را غیرمعتبر دانست و گفت:محدودیت‌های کرونایی برای مازندران هم که قرار است از اول آذر به اجرا گذاشته شود ، هنوز مشخص نشده است.

این در حالی است که چندی پیش رئیس سازمان صمت مازندران از محدودیت‌های مربوط  به اصناف غیرضرور از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذرماه طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا در استان خبر داده بود و طبق این طرح اصناف غیر ضرور از سه شنبه هفته گذشته اجاره فعالیت در ساعت بعد از ۱۸ عصر  را ندارند.

مردم مازندران همواره به مهمان‌نوازی و گردشگری پذیری معروف بوده است اما اکنون در شرایط حساسی به سر می بریم و از مردم استان های دیگر می خواهیم تا عادی شدن شرایط به این استان سفر نکنند و در صورت سفر ضروری پروتکل های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند. 

هرچند که به‌رغم تمامی تذکرات قبلی و اطلاع رسانی ها در خصوص عدم ترددهای غیر ضرورری به استان های شمالی شاید الان هم خیلی دیر شده باشد و با ورود حجم بالای مسافر از چند روز گذشته و عدم کنترل این مسافرین به استان ثمره بدی را به همراه داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز