خبرگزاری کار ایران

در نیروگاه‌ ‌نکا؛

بیش از 587 میلیون و 432 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۷۷۹

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا از تولید بیش از 587 میلیون و 432 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در فروردین‌ماه امسال در نیروگاه شهید سلیمی نکا خبر داد.

به گزارش ایلنا، نورالله ادبی فیروزجائی با اعلام این خبر افزود: در این ماه بیش از 61 درصد انرژی تولیدشده در واحدهای بخاری و حدود 39 درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی به دست آمد.

وی گفت: در طول این ماه واحد یک بخار طبق برنامه به‌منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی، 3 واحد دیگر بخار نیز مجموعاً به مدت 36 روز جهت انجام تعمیرات میان‌دوره‌ای و تعمیرات غیرمترقبه و واحد یک گازی نیز به مدت 15 روز برای انجام بازدید دورهای و تعمیرات غیرمترقبه در مدار تولید نبودند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا همچنین با اشاره به‌ضرورت آمادگی کامل همه واحدهای نیروگاهی برای تولید پایدار انرژی در تابستان، گفت: از 14 برنامه تعمیراتی پیش‌بینی‌شده برای ارتقاء میزان آمادگی واحدها جهت تولید پایدار انرژی موردنیاز شبکه در فصل تابستان، از دهم مهر تاکنون 10 برنامه تعمیراتی و نیز پروژه تعویض لوله‌های سقف بویلر واحد 2 بخار به سرانجام رسید و تعمیرات نیمه اساسی واحد یک و میاندورهای واحد 3 بخار و پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحدهای بخاری بی‌وقفه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از شروع روزهای اوج مصرف با انجام همه برنامه‌های تعمیراتی و پروژه لایروبی، واحدها برای تولید پایدار انرژی آماده شوند.

نیروگاه 45 ساله شهید سلیمی نکا شامل 4 واحد بخار، 2 واحد گازی و یک واحد بخار در بلوک سیکل ترکیبی است که با انجام برنامه‌ها و پروژه‌های بازسازی، تعمیراتی و رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید می‌تواند نقش بسیار مؤثری در پایداری شبکه برق کشور داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز