خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران:

استقرار مرزبانی زیستی در بنادر استان مازندران ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۰۸۵

دبیر کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران گفت: استقرار مرزبانی زیستی در بنادر استان مازندران برای کنترل ورود و خروج کالاها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دبیر کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران گفت: بنادر امیرآباد، فریدون‌کنار و نوشهر سه بندر اصلی در مازندران است که مبادلات کالایی و قرنطینه‌ای زیادی از این بنادر صورت می‌گیرد اما مرزبانی زیستی که یکی از محورهای مهم پدافند غیرعامل و از برنامه‌های محوری است باید در بنادر استان به تصویب برسد.

برارزاده درباره تهیه طرح جامع مبارزه با تهدیدات تخصصی حوزه کشاورزی گفت: این طرح یکی از اقدامات زیربنایی و پایه اصلی بخش کشاورزی است که می‌تواند تأثیرگذاری خوبی در محیط داشته باشد و تأثیر بسزایی در مبارزه بیماری‌ها و آفات خواهد داشت.

دبیر کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران بابیان اینکه به دنبال تهیه طرح تفصیلی مراکز دارای اهمیت با سطح‌بندی حیاتی و مهم در استان هستیم، خاطرنشان کرد: به دنبال استمرار اجرای رزمایش‌های مبارزه با تهدیدات زیستی هستیم تا بتوانیم با برگزاری مداوم رزمایش‌ها، توان مقابله با بیماری‌ها و آفات را افزایش دهیم.

وی افزود: به دنبال تهیه طرح چرخه خدمات ضروری با تکیه‌بر امنیت و سلامت هستیم که جزو محورهای مهم کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران است.

مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به اینکه جهاد کشاورزی وظیفه امنیت غذایی جامعه را به عهده دارد، پیش‌بینی زنجیره تأمین کالاهای اساسی و محصولات استراتژیک جزو مباحث جدی است که اگر اتفاق بیفتد می‌تواند اقتدار ملی را به همراه داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: تهیه طرح تأمین و ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی یکی دیگر از موضوعات مهمی است که به دنبال آن هستیم چراکه در حال حاضر تأمین نهاده‌های دامی یکی از مشکلات وزارت جهاد کشاورزی است که صنعت دامداری و مرغداری‌ها را دچار مشکل کرده است و اگر بتوانیم طرح جامعی در این زمینه داشته باشیم و ذخیره‌سازی به درستی انجام شود شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

برارزاده افزود: کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران به دنبال ایجاد زنجیره پایش مزیت‌های نسبی مانند برنج و مرکبات است چراکه در تولید این دو محصول استراتژیک در کشور سرآمد هستیم و باید مزیت‌های نسبی این دو محصول را در استان ترسیم کنیم.

وی رونمایی طرح جامع پدافند غیرعامل مازندران را یکی از طرح‌های مهم و اساسی این هفته بیان کرد و گفت: در این طرح مجتمع مرغ لاین آرین بابل کنار جزو مراکز حیاتی‌ سطح دو قرارگرفته است تا اقدامات خوبی در حوزه کارگروه پدافند غیرعامل برای آن انجام شود.

برارزاده توضیح داد: حوزه پدافند زیستی بسیار گسترده و وسیع است چراکه با معیشت مردم سروکار دارد و به همین منظور جزو وظایف کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران است چراکه مردم با محصولات غذایی سروکار دارند و باید امنیت غذایی جدی گرفته شود و در حوزه پدافند غیرعامل در حوزه زیستی به صورت مدون و جامع به آن ورود پیدا خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه امسال 5 تا 12 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل با شعار «مقاومت فعال، تاب آوری حیرت‌انگیز و ایران قوی» نام‌گذاری شده است، گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا کارگروه پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی مازندران اجرای برنامه‌های هفته پدافندی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار دارد و کارگروه‌های پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی ملزم به اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در راستای فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز