خبرگزاری کار ایران

در گرامیداشت روز آتش‌‌نشانی و خدمات ایمنی مطرح شد:

خرید نردبان 50 متری اطفای حریق قول استاندار مازندران به آتش‌نشانی ساری

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۱۴۷

استاندار مازندران در آیین گرامیداشت روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قول داد تا نردبان 50 متری اطفای حریق را در اختیار آتش نشانی ساری قرار دهد.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد حسین زادگان  امروز درآیین گرامیداشت روز آتش نشانی و خدمات ایمنی، ارتقای ایمنی جامعه را درگرو فرهنگ‌سازی مناسب دانست و گفت: باید بافرهنگ سازی عمیق، سطح آگاهی مردم و آشنایی آن‌ها نسبت به حوادث، سوانح و اتفاقات را افزایش دهیم.

وی افزود: اگر نیروهای انسانی در این بخش را افزایش داده و حتی امکانات و تجهیزات را هم بروز کنیم  و موانع و مشکلات پیش رو را هم برداریم اما در بخش فرهنگی و فرهنگ‌سازی موفق عمل نکنیم؛ نتیجه مورد انتظار حاصل نمی‌شود.

استاندار مازندران بابیان اینکه حادثه تلخ پلاسکو و شهادت آتش‌نشانان عزیز ایران اسلامی موجب شد تا مردم و مسئولین بیشتر بااهمیت و جایگاه شغل آتش‌نشانی آشنایی پیدا کنند، اظهار کرد: در کشور ما همه مردم عزیز پای کار هستند در همین بحران کرونا پرستاران و پزشکان عزیز از جان خود گذشتند و ایثار کردند تا مردم در سلامت باشند.

حسین زادگان یادآور شد: مردم غیور ما در مواقع سخت و بزنگاه‌ها و جاهایی که لازم و ضروری است حضور پیدا می‌کنند. یکی از این سازمان‌ها سازمان آتش‌نشانی است که در چند سال اخیر اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داده است.

وی ادامه داد: اگر فقط نیروی انسانی را به سازمان تزریق کنیم تا موانع و مشکلات را برطرف کنیم  و اگر در حوزه فرهنگ‌سازی کار نشود طبیعتاً نتیجه‌ای مورد انتظار حاصل نمی‌شود.

حسین زادگان بر آموزش نیروی انسانی تأکید کرد و افزود: خدمات خوبی در چند سال اخیر در حوزه آتش‌نشانی ساری اتفاق افتاده و باید استمرار داشته باشد.

استاندار مازندران گفت: میانگین حضور ما در آتش‌نشانی باید سه دقیقه باشد و از نرم جهانی عقب هستیم. باید آموزش نیروی انسانی، آمادگی جسمانی، بروز رسانی تجهیزات و ماشین‌آلات، ترافیک و همکاری مردم برای باز کردن راه برای ماشین آتش‌نشانی و ... برای تحقق این مهم در دستور کار باشد.

وی در ادامه حریق مسجد جامع ساری را موردتوجه قرارداد و یادآور شد :آتش‌نشانان با  عشق به خدمت‌رسانی و جان‌فشانی توانستند با امکانات محدود این حریق گسترده را اطفاء نمایند که باید از تلاش‌های آنان قدردانی نمود.

استاندار مازندران بابیان اینکه به عنوان مسئول کنار مردم و آتش‌نشانان هستیم ، گفت: در بحث نیروی انسانی و تجهیزات کمک خواهیم کرد.

وی به اهمیت شماره 125اشاره کرد و افزود: 125نباید با شماره‌ای اشتباه گرفته شود باید به لحاظ فرهنگی کار شود تا مردم به اهمیت بر خط بودن این شماره واقف شوند .

 حسین زادگان تأکید کرد: صداوسیما و رسانه‌های مکتوب و مجازی کمک کنند تا اطلاعات، آگاهی و اشرافیت مردم نسبت  به وقوع حوادث و نحوه برخورد آن‌ها با سوانح چگونه باشد افزایش یابد.

وی در پایان  این مراسم قول داد که نردبان 50 متری اطفای حریق را به این آتش‌نشانی اختصاص ‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز