خبرگزاری کار ایران

در چهارمین روز از هفته دولت صورت گرفت؛

افتتاح مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم گل ها در چالوس

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۸۱۲

در چهارمین روز از هفته دولت با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی چالوس مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم گل ها افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حاشیه این مراسم  دکتر فرزاد گوهر دهی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دولت گفت: مرکز اتیسم گل ها ششمین مرکز اتیسم در استان و اولین مرکز اتیسم در غرب مازندران با ظرفیت اسمی ۵۰ نفر می باشد که در حال حاضر به ۳۰ نفر از کودکان مبتلا به این اختلال  خدمات می دهد.

 گوهردهی مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اختلال طیف اتیسم گل ها را اولین مرکز در غرب استان عنوان کرد و افزود: ساختمان این مرکز  به متراژ ۳۵۰ متر مربع به همت خانواده خیر مرحوم ناصر فرخی در اختیار این مرکز قرار گرفته و این نشاندهنده درایت و دوراندیشی این خانواده بزرگوار است.

مدیرکل استان مازندران با بیان اینکه اتیسم یک اختلال است که بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد، افزود: کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، با مشکل روبرو هستند اما با شناسایی و مداخله به موقع بسیاری از این اختلالات اصلاح و با بازتوانی تخصصی میتوان این فرزندان را به وضعیت زندگی عادی برگرداند.

وی با اشاره به خدمات بهزیستی به این طیف از کودکان خاطرنشان کرد: طبق غربالگری که پارسال توسط بهزیستی استان مازندران صورت گرفت تقریبا حدود ۳۰۰ نفر کودک مبتلا به اتیسم شناسایی و به مراکز اتیسم ارجاع داده شده است.

 گوهردهی با تاکید بر رویکرد سازمان بهزیستی در تاسیس خانه های حمایتی توانبخشی تصریح کرد : اقدام دیگری که بهزیستی در سطح کشور در نظر دارد تاسیس خانه های حمایت از بیماران اعصاب و روان است که تا کنون 3 خانه حمایتی در سطح استان مازندران تاسیس شده است و چهارمین مرکز در مرحله صدور پروانه فعالیت می باشد.

وی در پایان با تاکید بر گسترش خدمات بهزیستی  در سطح جامعه ادامه بیان کرد: سیاست ما سیاست تمرکز زدایی است و خواستار گسترش خدمات در سطح استان هستیم تا جامعه هدف بهزیستی در مناطق زندگی خود این خدمات را دریافت کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز