خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

5 پروژه آبرسانی شهرستان ساری در هفته دولت افتتاح می شود/ قطع 104 انشعاب غیر مجاز

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۵۲۷

مدیر امور آبفای شهرستان ساری گفت که در طول دهه فجر امسال 5 طرح مرتبط به این حوزه در شهرستان ساری افتتاح می‌شود.

مدیر امور آبفای شهرستان ساری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در توضیح عملکرد آب و فاضلاب شهرستان ساری در 4 ماهه سال جاری، به تعویض 815 فقره کنتور خراب اشاره کرد که برای اندازه‌گیری دقیق‌تر آب فروش رفته و نیز جلوگیری از هدر رفت آب صورت گرفت.

او گفت: در این مدت، 553 فقره انشعاب جدید آب و 36 فقره انشعاب جدید فاضلاب نصب شد و 104 مورد انشعاب غیرمجاز قطع و به صورت مستقیم وصل شد.

به گفته احمد زارع باهدف اصلاح و توسعه شبکه آب‌رسانی 8 هزار و 93 متر لوله‌گذاری در این بازه زمانی انجام شد که 3 هزار و 553 متر آن توسعه شبکه مناطق تحت پوشش شهری و روستایی را در برمی‌گیرد.

مدیر امور آبفای شهرستان ساری تعداد کل اشتراکات آب تحت پوشش این امور را 135 هزار و 847 فقره معادل 216 هزار و 40 آحاد اعلام کرد و ادامه داد: تعداد انشعابات فاضلاب تحت پوشش امور نیز 19 هزار و 490 فقره معادل 51 هزار و 490 آحاد است.

زارع حجم آب تولیدی در 4 ماه ابتدای سال را 18 میلیون و 578 هزار و 970 مترمکعب اعلام کرد.

 رفع مشکل کم آبی و افت فشار در روستاهای بخش مرکزی

 مدیر امور آب و فاضلاب شهری و روستایی شهرستان ساری ضمن اشاره به حذف تأسیسات مخزن هوایی روستای دنگسترک و اتصال به خط مجتمع آب‌رسانی معلم کلا، رفع مشکل مجتمع بندارخیل با فعال کردن یک حلقه چاه با دبی 30 لیتر در ثانیه را عامل رفع مشکل بی‌آبی 12 روستای بهره‌مند از این مجتمع آب‌رسانی برشمرد.

زارع همچنین رفع مشکل بی‌آبی مجتمع مِرمِت با تعویض پمپ و کابل را از نمونه امور انجام‌شده در 4 ماه اخیر اعلام کرد که منجر به افزایش دبی 4 لیتر در ثانیه و بهره‌مندی 5 روستا شده است.

به گفته او مشکل کمی و کیفی آب مجتمع آب‌رسانی شیخ‌کلا و 5 روستای برخوردار از این مجتمع که به علت خروج چاه این مجتمع از مدار بهره‌برداری بود، نیز در این بازه زمانی رفع شد.

رفع مشکل کم آبی و افت فشار در شهر کیاسر و روستاهای بخش چهاردانگه

زارع بهره‌برداری از چاه تِلمادره رودبار و افزایش کیفیت آب‌رسانی به روستاهای پِشرت، کوات و تلمادره رودبار را ازجمله اقدامات انجام‌شده در دهستان پشت کوه برشمرد و گفت: با نصب پمپ در ایستگاه پمپاژ و افزایش آب به میزان 3 لیتر در ثانیه، روستای کُردمیر نیز از مجتمع آب‌رسانی تِلمادره بهره‌مند شد.

به گفته مدیر آبفار ساری با اتصال چاه سامان خُلرد با لوله‌گذاری به طول 50 متر به شبکه روستای وَری در مدت کمتر از 3 روز که منجر به افزایش دبی به میزان 3 لیتر در ثانیه شد، مشکل کمبود آب روستای وری بخش چهاردانگه نیز بعد از چند سال رفع شد.

رفع مشکل کم آبی و افت فشار در شهر فریم و روستاهای بخش دودانگه

زارع رفع 10 مورد شکستگی در شهر فریم و روستاهای مَرگاب، کَندلک و پاشاکلا برای جلوگیری از هدر رفت آب و به‌روز شدن اتفاقات را نتیجه تلاش کارکنان واحد اتفاقات در این مدت دانست و ادامه داد: بیش از 430 فقره شکستگی خط انتقال، شبکه توزیع و انشعابات آب و قطع 60 مورد انشعاب غیرمجاز برای جلوگیری از هدر رفت و تقسیم عادلانه آب شرب در روستاهای این بخش انجام شد.

 بازدید میدانی و خانه به خانه از وضعیت آب‌رسانی روستاهای بخش رودپی جنوبی

مدیر آب و فاضلاب شهرستان ساری به بازدید میدانی و خانه به خانه از وضعیت آب‌رسانی روستاهای بخش رودپی جنوبی به همراه شوراها و دهیاران اشاره کرد که برای رفع و به‌روز کردن شکستگی‌ها و اصلاح و توسعه آب‌رسانی برای تأمین آب شرب این روستاها صورت گرفت.

زارع رفع مشکل چندساله قطع و اُفت فشار آب روستاهای مرزرود و صالح‌آباد با نصب شیر تخلیه و شستشوی کامل شبکه انتقال آب به این روستاها و نیز رفع افت شدید دبی استحصالی از چاه مجتمع آب‌رسانی خزر آباد در ایستگاه آب‌رسانی شهید کاکویی روستای درازمحله را ازجمله اقدامات صورت گرفته در این بخش برشمرد.

 ارتقای کیفیت آب شرب و رفع مشکل قطعی آب روستاهای بخش رودپی شمالی

زارع بابیان اینکه دبی استحصالی چاه قدیمی مجتمع درازمحله که با افت شدید روبرو بود، با بیرون کشیدن پمپ و تعویض سه شاخه لوله از 8 لیتر به 27 لیتر در ثانیه افزایش یافت، ادامه داد: با این کار نیاز هفت روستا برطرف شد.

به گفته او در پی تنش آبی و قطع آب در سال‌های اخیر در مجتمع بزرگ خزرآباد، پمپ ایستگاه حمید آباد تعویض شد و ظرفیت مخزن هوایی از 7 لیتر در ثانیه به 30 لیتر در ثانیه افزایش یافت و افت فشار روستای طاهر آباد حمید آباد شهر فرح‌آباد رفع شد.

 رفع مشکل کمی و کیفی آب روستاهای بخش کلیجانرستاق

مدیر آبفار شهرستان ساری تعویض پمپ مجتمع آب‌رسانی تاکام در بخش کلیجانرستاق، رفع شکستگی در سنگتراشان و بازسازی خط انتقال آب شرب را از نمونه اقدامات این بخش اعلام کرد و ادامه داد: مشکل کمبود آب 10 روستای بخش کلیجانرستاق با اقداماتی همچون تعویض و اصلاح الکتروپمپ و تابلوی برق ایستگاه شماره سه اجارستاق، تعویض پمپ چاه روستای واستان پس از یک سال، تعویض دو دستگاه پمپ در محل چاه و ایستگاه بین راهی روستای گردشی و تعویض پمپ مجتمع هولار خط گرمستان رفع شد.

زارع در ادامه از افتتاح پنج طرح مرتبط به این حوزه در هفته دولت خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز