خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد:

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۱۸ طرح تولیدی مازندران

asdasd
کد خبر : ۹۵۳۵۰۶

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۱۸ طرح تولیدی مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت، روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران با بیان اینکه طرح‌های حمایت شده در حوزه  کشاورزی، صنعتی ، خدماتی و دانش بنیان هستند، افزود : تاکنون بخش اول این اعتبار تخصیص یافته است و مسئولان استانی باید به جد در فرایند اجرایی شدن این طرح های تولیدی بویژه بخش کشاورزی آن نظارت و اهتمام داشته باشند.

وی وضعیت نرخ بیکاری در مازندران را به نسبت دیگر استان‌های کشور مطلوب تر توصیف کرد و بیان داشت : همچنین ۱۰ طرح عمرانی شاخص مازندران که از مطالبات جدی مردم ، مسئولان و نمایندگان مازندران در مجلس محسوب می شوند ، با اعتبار ۵۷۷ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر این که سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار را بر اساس اولویت ها انجام می دهد ، افزود : این طرح های تولیدی و عمرانی طبق وعده ها و زمان بندی ارائه شده عملیاتی می شود و مردم نیز نتایج آن را لمس و درک می کنند. 

 نوبخت همچنین به آغاز ساخت ۲ هزار مسکن محرومان در مازندران در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت : پشتیبانی مالی ساخت مسکن محرومان را سازمان برنامه و بودجه انجام می دهد ، بنیاد مسکن مسئول ساخت آن است و مددجویان  بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام ( ره ) از آن بهره برداری می کنند.

وی با بیان این که طرح های ساخت مسکن محرومان  کمتر از یک سال اجرایی ، تکمیل و تحویل می شود ، افزود : ما شرمنده مردم هستم اما بدانید این اقدامات در حالی است که همه راه های تنفس اقتصادی در سه سال اخیر بسته شده است و دشمنان  حتی اجازه فروش نفت برای واردات داروی کرونایی  و دیگر بیماری ها را نمی دهند.

معاون رئیس جمهوری گفت: در حال حاضر همه راه های انتقال پول نیز بسته شده است. ما سالانه  ۴۵تا ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و حدود ۶۰ میلیارد دلار فروش نفت خام و تا  ۵۰ میلیارد دلار واردات داشتیم یعنی سالانه ۱۵۰ میلیارد دلار مراودات و تبادل ارزی کشور بود که به هم خورده است. 

 نوبخت افزود : دشمنان همه این کارها را کردند تا بگویند که ایران باید منتظر تابستان داغ باشد ولی این داغی به خودشان برگشت خورده است .

وی گفت : نمونه ایستادگی اقتصادی و مقاومت ملت ما در برابر این تحریم ها ، طرح های عمرانی زیادی است که در حال اجرا است و امروز مازندران به کارگاه بزرگی تبدیل شده است و آنان انتظار چنین مقاومتی را نداشته اند و مطمئن باشید که پایان این انتظار و مقاومت پیروزی ، موفقیت و اجرایی شدن همه طرح های عمرانی و تولید در کشور است.

نوبخت افزود : به هر حال سازمان برنامه و بودجه شرمنده مردم است اما ما محدودیت منابع مالی داریم و باید بدرستی مدیریت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز