خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد:

تشدید اقدامات پیشگیرانه ابتلا به ویروس کرونا در سطح استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۸۴۸

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:به دلیل افزایش آمار بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی، اقدامات پیشگیرانه را در سطح استان تشدید کرده ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حامد روحانی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در اکثر شهرهای استان مازندران اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش  آمار بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی، اقدامات پیشگیرانه را در سطح استان تشدید کرده ایم.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی و مراعات بهداشت فردی می تواند ابتلا به این بیماری را کاهش دهد، افزود: با توجه به افزایش بیماران در استان ، طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا کشور در شهرهای قرمز تدابیر لازم برای اجرای برخی محدودیت ها صورت گرفت و از فعالیت برخی از مراکز پرتجمع نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

روحانی زاده افزود: ادارات نیز موظف شدند از ارائه خدمات به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه استفاده مناسب از ماسک می تواند تا حدود زیادی از ابتلا افراد به این بیماری جلوگیری کند، ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی جزو حقوق شهروندی و وظیفه همه مردم است تا بتوان از گسترش و انتقال آن به دیگران جلوگیری کرد.

وی بر بکار بستن همه دستورالعمل های بهداشتی به صورت دقیق و عدم حضور در مکان های شلوغ و پرهیز از مسافرت های غیر ضرور و عدم برگزاری مراسمات و تجمعاتی که تعداد زیادی از افراد کنار هم قرار می گیرند برای قطع زنجیره و همه گیری بیماری تاکید کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان با بیان اینکه اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند با مشکل جدی مواجه می شویم، بر تشدید نظارت بر فعالیت اصناف تاکید کرد و افزود: همه اصناف و کسبه موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و در صورت تخلف با متخلفین برخورد جدی قانونی صورت می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز