خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران:

افزایش 1000 برابری هزینه تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی،ظلم در حق کارگران است/ کارگران نباید کسری منابع مالی سازمانها را پرداخت کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۵۰۴

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران از افزایش 1000 برابری هزینه تمدید، تعویض و یا ثبت نام برای دریافت کارت مهارت کارگران ساختمانی توسط سازمان فنی وحرفه ای کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش "ایلنا" از ساری،سید هادی ساداتی گفت: با احتساب هزینه های جانبی پیش بینی می کنیم که هر کارگر ساختمانی برای تمدید کارت مهارت خود می بایست تا 150 هزارتومان پرداخت نماید که فشاری مضاعف بر این قشر زحمتکش وارد خواهد آمد.

این مقام کارگری ضمن اعلام اعتراض شدید اللحن جامعه کارگری استان مازندران و هشدار نسبت به تبعات چنین تصمیمی گفت: مجریان طرح می گویند هزینه تمدید کارت مهارت کارگران ساختمانی معادل یک روز دستمزد آنان است و این تصمیم قابل تجدید نظر نیست.

ساداتی با اشاره به نشست اخیرکانون های صنفی کارگران ساختمانی کشور با رییس سازمان فنی وحرفه ای کشور و اعتراض نمایندگان کارگران به این تصمیم سازمان فنی وحرفه ای کشور گفت: کارگران به اجبار باید قوانین و دستورالعمل های سازمانهایی همچون تامین اجتماعی و فنی وحرفه ای را بپذیرند و آنان نیز از این وضعیت نهایت بهره را می برند.

رییس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران گفت: صحیح نیست که تامین اجتماعی و فنی وحرفه ای  بخشی از کسری منابع مالی خود را از جیب کارگران تامین نمایند؛ این موضوع بی شک تبعات خود را خواهد داشت.

ساداتی با اشاره به این که کارگران ساختمانی از بحران "کرونا" بیشترین آسیب ها را متحمل شده اند؛ از رکود بازار کار این کارگران در بیشتر ایام سال و مخصوصاٌ ماه های اخیرصحبت کرد و گفت: کارگران ساختمانی از آنجایی که کارفرمای مشخصی ندارند مشمول بیمه بیکاری نیستند و اکنون در شرایط بسیار بدی به سر می برند.

وی گفت: با نمایندگان محترم مجلس درباره تصمیمات اخیر سازمان  فنی وحرفه ای رایزنی کرده و موضوع را به جد پیگیری می کنیم تا اگر ابعاد حقوقی این تصمیم مشکل داشته باشد؛ در این باره تجدید نظر صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز