خبرگزاری کار ایران

منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

کارگران قربانی قوانین پر اشتباه کار

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۷۹۵

علی بابایی کارنامی گفت:دولت در بسیاری از موارد به تعهدات خود نسبت به جامعه کارگری عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،صبح امروز علی بابایی کارنامی،منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای شورای کارگری شرکت مخابرات استان مازندران گفت:دولت در بسیاری از موارد به تعهدات خود نسبت به جامعه کارگری عمل نکرده است.

وی افزود: کارگران مخابرات از مظلوم ترین کارگران در کشور هستند.

بابایی کارنامی در این دیدار با انتقاد از عدم شفافیت در بسیاری از قوانین مربوط به مسائل روز کارگری،گفت: یکی از برنامه های نمایندگان در مجلس یازدهم،شفافیت در خصوص بسیاری از قوانین مربوط به رابطه کارگر و کارفرما است که باید مجددا در صحن مجلس و البته کمیسیون های تخصصی کارشناسی و مصوب شود.

وی ادامه داد: قطعا اصلاح برخی قوانین بر مبنای کارشناسی بسیاری از مشکلات کارگری و کارفرمایی را مرتفع خواهد کرد.

منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای صحیح مصوبات از دیگر اهداف مجلس یازدهم خواهد بود،گفت:متاسفانه بسیاری قوانین مربوط به بخش خصوصی و واگذاری ها دارای نقیضه های فراوانی است.

وی افزود:ابتدا باید قوانین مربوط به واگذاری های بنگاه های اقتصادی از دولتی به بخش خصوصی باید اصلاح و بعد از اصلاح قوانین ناظر بر اجرای صحیح و کامل این قوانین بود.

بابایی کارنامی با بیان اینکه قوانین کار مربوط به اصلاح و بازنگری دارد،گفت:امروز بسیاری از کارگران و بازنشستگان قربانی قوانین غلط و پر اشتباه کار شده اند.

وی افزود:متاسفانه بسیاری از همان قوانین ناصحیح هم اجرا نشده و با دور زدن دولت مردان،طوری دیگر و به ضرر کارگران اجرا شده است.

ضرورت اتحاد تشکلات کارگری

نصرالله دریابیگی،دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اتحاد تشکلات کارگری ضرورت دارد،گفت:متشکل کردن تشکلات کارگری باعث قدرت جامعه کارگری برای اخذ حق و حقوق جامعه کارگری و بازنشستگی خواهد شد.

وی با اشاره به مظلومیت جامعه کارگری و بازنشستگی،افزود:باید تلاش کرد تا جامعه کارگری نمایندگان بیشتری را راهی مجلس کنند.

دریابیگی با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی اسفبار است،گفت:امیدوارم یکی از برنامه ها و اهداف اصلی مجلس یازدهم احقاق حقوق کارگران و بازنشستگان باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز