خبرگزاری کار ایران

امروز؛

برنامه های بزرگداشت سوم خرداد در مازندران تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۲۸۶

برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس و سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر پیش از ظهر امروز با حضور استاندار مازندران با شکل گیری 15 کمیته با شعار' ما قوی هستیم' تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد حسین‌زادگان امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران  با محوریت چهلمین سال دفاع مقدس و سوم خرداد که در استانداری مازندران برگزار شد، استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای توسعه فرهنگ مقاومت و تبیین حماسه سوم خردادماه تاکید کرد و افزود: علاوه بر فضا سازی شهری،باید روایت‌گری را نیز مورد توجه قرار داد.

وی فضای مجازی را به دلیل حجم مخاطب فرصت مغتنمی برای تبیین ارزشهای دفاع مقدس دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب‌نظران می‌توان تهدید کرونایی را با تبیین ارزش‌های دفاع مقدس به فرصت تبدیل کرد .

استاندار مازندران با بیان اینکه حتی میتوان برخی از موضوعات را با حفظ مدیریت به بحث و گفتگو گذاشت، ادامه داد: در این فضا با برخورد منطقی و منصفانه به قضاوت مردم می‌توانیم در عملکردمان رشد و ترقی بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید می‌توان از این فرصت برای تحقق این هدف بهره‌گیری کرد،افزود: دفاع مقدس می‌تواند بهترین الگو برای دفاع اقتصادی باشد. میتوان با الگوگیری از هشت سال دفاع مقدس و ایستادن در مقابل بزرگترین ابرقدرت‌های جهان ؛ اینک در این جنگ اقتصادی هم پیروز شد.

حسین زادگان خواستار شد که شهرداریها در ساخت و مرمت المان‌ها و تندیس‌های شهدا توجه بیشتری داشته باشند.

عبدالله ملکی در ادامه انتقال ارزشهای دفاع مقدس و ایثار و شهادت را به نسل آینده ضرورت دانست و گفت: تمامی برنامه‌هایی که قرار است از سوم خرداد تا 30 اسفند برگزار شود باید با محوریت دفاع مقدس باشد.

وی با بیان اینکه امنیت و سلامت بزرگترین سرمایه است، دفاع مقدس را نیز از دیگر سرمایه‌های جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: محور برنامه‌های سالروز مراسم ایام حماسه آزاد سازی خرمشهر قهرمان،سوم خرداد 99 با شعار ' ما قوی هستیم'  برگزار می‌شود.

مدیر کل حفظ نشر و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: جمعه دوم خرداد روز مقاومت خرمشهر، ایستادگی قدس نامگذاری شد در این روز نقش مقاومت در پیروزی رزمندگان اسلام در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل تبیین می‌شود.

وی افزود: روز سوم خرداد  با نامگذاری روز مقاومت ایثار و پیروزی ، در این روز اهداف و نتایج عملیات پیروزمند بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر قهرمان تبیین می‌شود.

طبق آمار رسمی از اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران درحماسه آزادی خرمشهر 6هزار نفر شهید و 24هزار نفر از هموطنان بویژه رزمندگان مجروح شدند و مازندران با حضور نیروهای رزمنده در قالب سه تیپ بیت المقدس ، 27نور و تیپ 25کربلا ، 226 شهید در این حماسه تقدیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز