خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد:

انجام بیش از 1200 بازرسی از کارگاه های تولیدی با اولویت کنترل شیوع ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۳۶۴

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران از انجام بیش از 1200 بازرسی از کارگاه های تولیدی با اولویت کنترل شیوع ویروس کرونا توسط بازرسان کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، کامران اصغری درباره اقدامات انجام شده در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا در واحدهای کارگری مازندران با تأکید بر لزوم تلاش بیش از پیش در راستای کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: بازرسان کار اداره کل ضمن ارتباط با مسئولین ایمنی واحدهای تولیدی استان و همچنین انجام مکاتبات و ارسال بروشورهای اطلاع ‌رسانی در راستای آموزش کنترل و پیشگیری ویروس کرونا در محیط‌های کارگری اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌ است که امیدواریم در سلامت جامعه کار و تلاش استان موثر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا علاوه بر شرایط حفاظتی که به وجود آمده با حفظ شرایط تولید از جامعه کارگری نیز در مقابل این بیماری صیانت لازم انجام شود به طوری که با روش پیشگیرانه، کارگران کمترین مواجهه را با این ویروس داشته باشند.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران افزود: به واحدهای تولیدی تأکید شده که مواد ضد عفونی کننده، دستورالعمل های بهداشتی، پوستر، بنر و بسته های آموزشی نیز جهت آگاه سازی جامعه کار و رعایت بهداشت فردی کارگران به بهترین نحو در سطح کارگاه نصب و اقدام شود.

اصغری با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کنترل شیوع ویروس کرونا در واحدهای کارگری استان از انجام بازرسی از بیش از 1200 مورد از کارگاههای فعال مازندران از اسفند ماه سال گذشته تا کنون با تاکید بر کنترل شیوع ویروس کرونا خبر داد.

وی با اعلام اینکه با مکاتبات با ادارات تابعه استان برای نظارت  بر فعالیت معادن به سبب تراکم کارگران شاغل در این کارگاهها انجام شده است، بر رعایت پروتکل های بهداشتی در معادن توسط کارفرمایان و کارگران تاکید کرد.

این مسئول از شناسایی کارگران ساختمانی حاضر در میادین شهرستان‌ها و اعلام اسامی هزار و 356 نفر از کارگران ساختمانی با هدف بررسی وضعیت بهداشت فردی این عزیزان خبر داد.

اصغری با بیان اینکه فرایند تب سنجی و پایش کارگران از نظر سلامت جسمانی از طریق  انجام معاینات دوره ای توسط گروه های مختلف پزشکی در بیشتر کارگاههای با بیش از 100 نفر پرسنل انجام شده است، گفت: در تعدادی از کارگاههای با بیش از 100 نفر کارگر، شیفت‌های کاری جهت حضور حداقلی نیروی کار افزایش یافت.

وی مکاتبه با ادارات تابعه استان در خصوص ارائه گزارش روزانه از وضعیت واحدهای تولیدی دارای بیش از 100 نفر کارگر درگیر با ویروس کرونا، تهیه وسایل حفاظتی و بهداشتی مورد نیاز به تعداد بازرسان کار فعال استان جهت استفاده در حین انجام بازرسی ها مطابق تامین اعتبار وزارت متبوع، هماهنگی با فرمانداری‌های استان جهت سهولت تردد کارگران از شهرستان محل سکونت به شهرستان محل اشتغال و مکاتبه با ادارات تابعه استان جهت ارائه گزارشی از وضعیت کارگاههای درگیر با ویروس کرونا شامل تعداد مبتلایان ، تعداد بستری شدگان ، تعداد واحدهای تعطیل شده ، تعداد متوفیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را از اقدامات مهم انجام شده درباره کنترل شیوع ویروس کرونا در واحدهای کارگری استان عنوان کرد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران ارائه گزارش روزانه به استانداری مازندران در حوزه فعالیت‌های این اداره کل در زمینه کاهش و قطع زنجیره انتقال  ویروس کرونا در سطح واحدهای زیر مجموعه اداره کل، مکاتبه با واحدهای کارگری برای شیفت بندی کارکنان واحدها که حضور آنان در محل کارگاه غیر ضروری بوده و از طریق سیستم دورکاری قادر به انجام وظیفه خواهند بود، مکاتبه با دستگاههای مختلف استان مانند شهرداری‌ها برای ساماندهی کارگران روزمزد و کارگران شرکتهای خدماتی از نظر تحویل لوازم بهداشتی و نظارت مستمر بر رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط آنان و مکاتبه با ادارات تابعه و ارسال شرح فعالیت های شرکت های شاخص در مقابله با ویروس کرونا ، جهت اجرا در کلیه واحدهای کارگری استان شامل انجام معاینات دقیق پزشکی روزانه از کلیه کارکنان شرکت جهت ارزیابی از لحاظ ابتلای احتمالی به بیماری ناشی از ویروس کرونا ،  انجام معاینات مجدد  کارگران پس از بهبودی کامل توسط کادر پزشکی قبل از بازگشت به محل کار پس از طی دوران نقاهت ، تحویل لوازم حفاظتی و بهداشتی نظیر ماسک ، دستکش ، عینک یا شیلد حفاظتی و ... به کارگران کارگاهها در هر شیفت کاری ، ضدعفونی و گندزدایی مستمر یا زمانبندی شده سالنهای تولید و محیطهای جانبی کارگاهها را از دیگر اقدامات مهم درباره کنترل شیوع ویروس کرونا در واحدهای کارگری مازندران برشمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز