خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران:

افزایش 46 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته/حجم ذخیره آب با توجه به نیاز آبی استان کافی نیست

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۷۰۹

محمد یخکشی گفت: شرایط آبی خوبی در شروع فصل زراعی داریم اما این حجم ذخیره با توجه به نیاز آبی استان و نیازمند همراهی مردم در مدیریت منابع آب به ویژه تقسیم و توزیع آب هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد ابراهیم یخکشی از ذخیره حدود 700 میلیون مترمکعبی آب در سد های و آب بندان های استان در شروع فصل زراعی خبر داد و با اشاره به بارندگی 508 میلی متری در نیمه اول سال آبی جاری در استان مازندران گفت: در مقایسه با سال گذشته حدود 46 درصد و در مقاسه با دوره شاخص دراز مدت پنجاه ساله حدود 31 درصد افزایش بازندگی داشتیم.

وی ادامه داد: این سبب شد تا شاهد آبدهی مناسب رودخانه ها در سال جاری باشیم به طوری که آب دهی 7 رودخانه مهم استان در مقایسه با سال گذشته حدود 66 درصد افزایش نشان می دهد.

یخکشی تراز سفره آب زیر زمینی استان نسبت به شاخص دراز مدت را 26 سانتی متر کمتر اعلام کرد و گفت :  این کاهش معادل 25 میلیون مترمکعب کسری مخزن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران افزود: وضعیت آبگیری سدهای استان بدون احتساب سد گلورد که مراحل آبگیری اولیه را از سال گذشته طی می کند به میزان 96 درصد است (معادل 314 میلیون مترمکعب) که این رقم با احتساب 11 میلیون متر مکعب حجم فعلی سد گلورد به رقم 325 میلیون متر مکعب می رسد.

وی ادامه داد: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 30 میلیون مترمکعب ذخیره آب بیشتری داریم ، ضمن آنکه در سال جاری نیروگاه های برقابی ما زودتر از سال گذشته وارد مدار بهره برداری شده اند .

یخکشی حجم فعلی آب بندان های استان را بالغ بر 350 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت:بیش از 95 درصد ظرفیت آنها آبگیری شده است.

رئیس هیئت مدیره آب منطقه ای مازندران در پایان تاکید کرد: اگر چه شرایط آبی خوبی در شروع فصل زراعی داریم اما این حجم ذخیره با توجه به نیاز آبی استان در بخش کشاورزی و شرب کافی نیست و نیازمند همراهی مردم در امر مدیریت منابع آب به ویژه تقسیم و توزیع آب هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز