خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور و به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛

تحویل سهمیه دارویی دو ماهه بیماران تامین اجتماعی مازندران در درب منزل

asdasd
کد خبر : ۸۸۴۸۷۸

مدیردرمان تامین اجتماعی استان مازندران از تحویل بسته های دارویی بیماران دارای پرونده درب منزل آنان در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا،مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران با هدف تسهیل در دسترسی بیماران مزمن تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان و کاهش تردد های غیر ضروری و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سهمیه دارویی این بیماران تحت پوشش را درب منزل آنان تحویل می دهد.

این طرح که برای اولین بار در کشور با همت مدیریت درمان مازندران آغاز شده است و این مدیریت تصمیم دارد ۲۷ هزار بیمار مزمن تحت پوشش در استان را در خصوص تحویل دارو در درب منزل،مشاوره و ارائه توصیه های بهداشتی خدمت رسانی کند.

محمد خورشیدی در این خصوص گفت: بیماران قلبی، دیابتی، مبتلایان به فشارخون و آسم که از آنها به عنوان بیماران مزمن نام برده می شود و به کرات و طی سالهای متمادی به مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی مراجعه و دارای پرونده می باشند، تحت پوشش توزیع دارو و تحویل اقلام دارویی درب منزل قرارگرفته و به این ترتیب از مراجعه به درمانگاه ها و بیمارستان ها درشرایط فعلی خودداری می کنند.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان مازندران شمار بیماران مزمن دارای پرونده دارویی استان را ۲۶ هزار و۷۰۰ نفراعلام کرد و گفت: ۸۰ درصد این افراد بیش از ۶۵ سال سن داشته و در معرض بیماری خطرناک کرونا هستند.

وی تحویل داروی دو ماهه بیماران دارای بیماری های مزمن را براساس بخشنامه سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: همکاران من درسازمان تامین اجتماعی هنگام تحویل داروی بیماران فوق، آموزش های لازم درخصوص پیشگیری از ویروس کرونا را ارایه کرده و در جریان آخرین وضعیت جسمانی آنان قرار می گیرند.

خورشیدی مهمترین پیام تامین اجتماعی به بیماران دارای پرونده را " درخانه بمانید" اعلام کرد و گفت: تاکنون پکیج دارویی ۳۸۰۰ نفر از بیماران در استان تحویل گردیده و تمامی ۲۴ هزار بیمار مشمول، تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران از اجرای طرح تماس تلفنی پزشکان خانواده با بیماران تحت پوشش پزشکان خانواده به منظور جلوگیری ازابتلای مراجعین به مراکزدرمانی وبیمارستانها خبرداد وگفت: طی چند روزگذشته ارتباط تلفنی پزشکان خانواده با ۱۵ هزار سرپرست خانوار تحت پوشش برقرار وآموزش های لازم درباره بیماری کرونا و دیگر موارد به آنان داده شده است.

وی با بیان این مطلب که ۵۰ درصد بیماران کرونا با نشانه های بیماری آنفولانزا به مراکزدرمانی وبیمارستان ها مراجعه و سپس به کرونا مبتلا می شوند؛ گفت: تلاش می کنیم میزان مراجعات بیماران به مطب های پزشکی را کاهش دهیم به طوری که آمار مراجعین به مطب ها، در این ایام از۸۶۰۰ به ۳۴۰۰مورد کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز