خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران :

مازندران تاکنون یک مورد فوتی بر اثر کرونا دارد/ تعداد افراد مبتلا به کرونا در مازندران به ۳ نفر رسید / مبتلایان از قم هستند

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۰۸۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تعداد افراد کرونایی های مثبت اعلام شده در استان مازندران تاکنون ۳ نفر اعلام شده است که اهل این استان نیستند و از قم به مازندران آمدند.

به گزارش ایلنا، سید عباس موسوی امروز در در جمع خبرنگاران افزود: اطلاعاتی که از کروناویروس داریم، نو و تازه است و باید پیام های امیدوارکننده مخابره شود.

وی گفت: نباید استرس و اضطراب به جامعه منتقل کنیم و باید تلاش شود تا عملکرد را افزایش داده و بدانیم این ویروس با مرگ و میر بالا نیست.

این مسئول با بیان اینکه قدرت انتقال این ویروس و دوره نهفتگی طولانی ویروس نگران کننده است، یادآور شد:  انتقال ویروس کرونا سریع است و باید بهداشت فردی و خود مراقبتی را افزایش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: گستره ویروس کرونا در دنیا خیلی بیشتر است و کشورهایی که سیستم درمانی مناسب ندارند تا مدتها این ویروس را دارند.

موسوی افزود: برخی کشورها سیستم غربالگری مناسبی و تکنولوژی این آزمایشات و تشخیص نوع ویروس و نیروی متخصص را ندارند و به همین دلیل ویروس در دنیا گسترش یافت.

وی با اعلام اینکه مشخص نیست ویروس کرونا تا کجا ادامه دارد، خاطرنشان کرد: کرونا اکنون مشکل بهداشتی و درمانی است و کلید اصلی کنترل کرونا در حوزه فرهنگ اجتماعی است.

موسوی اضافه کرد: آنچه می‌تواند نجاتگر ما باشد فرهنگ سازی است تا از دست دادن و روبوسی کردن خودداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: باید تعداد کشته دهندگان این بیماری را کاهش دهیم چرا که نگرانی بین المللی را به همراه دارد.

این مسوول در مورد آمار رسمی بیماران کرونا افزود: آمارها کشوری اعلام می شود؛ چرا که در مراحل متفاوت اطلاعات هستیم تا آنالیز و اطلاع رسانی شود.

موسوی گفت: میزان مرگ و میر ویروس یک تا 2درصد است و 15تا 20درصد افرادی که در بیمارستان ها بستری شدند و علامت دار هستند؛ 5 درصد بدحال و 2 تا 2.5 درصد نیازمند آی سی یو و مراقبت های دیگر هستند.

وی افزود: تصمیم ملی بر ارائه آمار متمرکز کشوری است و تاکنون در سطح ملی یک مورد از استان داریم که مسافر فوت شده و اعلام شده است.

موسوی  افزود: تعداد افراد کرونایی مثبت اعلام شده در استان مازندران تاکنون ۳ نفر است که مازندرانی و اهل این استان نیستند و از قم به مازندران آمدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز