خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تایید کرد:

مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا در مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۷۵۹۱۰

مرگ یک نفر بر اثر ابتلا به بیمای کرونا ویروس در تنکابن تایید شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تایید ابتلا و مرگ یک نفر بر اثر بیماری کرونا ویروس در استان، گفت: مرگ یک مسافر تهرانی در یکی از بیمارستان شهرستان تنکابن تایید شد.

دکتر سید عباس موسوی افزود: جسد این فرد تا اعلام نهایی نتیجه آزمایش‌های کرونا ویروس در سردخانه نگهداری می‌شود تا جلوی انتشار این ویروس گرفته شود.

وی گفت: آمار ابتلا به بیماری کرونا ویروس در کشور از طریق ارتباطات وزارت بهداشت پس از انجام آزمایش‌های تشخیصی اعلام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس شباهت زیادی به آنفلوانزا و سرماخوردگی دارد، افزود: تاکنون آزمایشات مثبت کرونا در شهروندان مازندرانی دریافت نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آزمایش ابتلا به بیماری کرونا ویروس تنها از افراد مشکوک به این بیماری گرفته می‌شود.

وی افزود: از آنجا که این ویروس برای درمان واکسن و دارویی ندارد، شهروندان را به رعایت موارد پیشگیرانه از جمله پرهیز از روبوسی، دست دادن، شرکت در محافل شلوغ و رعایت بهداشت فردی، رعایت فاصله با افراد سالم یا مبتلا به سرماخوردگی، شست و شوی مرتب دست‌ها با شوینده‌ها در زمان ۲۰ ثانیه و در مراکز عمومی و اداری و نیز پرهیز از استفاده خودکار مشترک و پرهیز از مصرف قلیان به دلیل آلودگی زیاد و استفاده از ماسک برای مبتلایان به سرماخوردگی و آنفلوآنزا که دچار عطسه و آبریزش بینی هستند توصیه کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز