خبرگزاری کار ایران

در ۱۰ ماه سالجاری؛

حوداث شغلی جان 84 نفر را در مازندران گرفت/ افزایش 3 درصدی مصدومان ناشی از حادثه کار

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۹۶۹

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت :در 10 ماهه سالجاری تعداد 84 نفر بر اثر حوادث کار در استان جان خود را از دست دادند (83مرد و یک زن)، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران دکتر علی عباسی با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در ده ماهه سالجاری به ترتیب شهرستان ساری و میاندرود با  15 ، آمل با 12و نور با 9 مورد بیشترین  و شهرهای  با  فوتی بیشترین و شهرهای ،تنکابن و محمود آباد هر کدام با 2مورد فوتی،‌ کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

 وی افزود: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با 35 نفر ،برق گرفتگی با 18، اصابت حسم سخت با 17و  سوختگی و سایر موارد هر کدام  با 7 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس تفکیک ماه مرداد با 13 ، اردیبهشت با 12 و آبان با 9 مورد بیشترین  و فروردین با 4 موردکمترین آمار فوتی در آن به ثبت رسید.

وی افزود: سنین 31 تا 40 سال با 26 مورد داری بیشترین فوتی و کمتر از 20 سال با یک فوتی کمترین آمار را داشتند.

عباسی با بیان اینکه از فوتی 69 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند گفت: تعداد  5 نفر از فوت شدگان حوادث کار در ده ماه سالجاری دارای ملیت غیر ایرانی هستند.

بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 798 نفر(753 مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشت. 

 مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز