خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت:

دانشگاه علوم پزشکی منطقه یک کشور دارای توانمندی فراوانی است/در تامین نیاز کشور به داروهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد/ نگرانی در مصرف لبنیات وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۴۰۰

محمدرضا شانه ساز گفت:دانشگاه علوم پزشکی منطقه یک کشور دارای استعدادها و توانمندی فراوانی هستند

 به گزارش خبرنگار ایلنا،رییس سازمان غذا و دارو پیش از ظهر امروز در نشست روسای دانشگاه ها و معاونان آموزشی و غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه یک کشور که در ساری برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی منطقه یک کشور دارای استعدادها و توانمندی فراوانی هستند بخش مهمی محسوب می شوند و می توانند در حد و اندازه ملی نقش مهمی را برای کشور ایفا کنند.

محمدرضا شانه ساز یکی از مزیت های دانشگاه های علوم پزشکی را تنوع و کیفیت آن ها دانست و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان بازوان وزارت بهداشت انجام وظیفه و خدمت رسانی می کنند و تقریبا کمتر نمونه کشوری داریم که همانند دانشگاه علوم پزشکی نفوذ کرده و بتواند خانه به خانه سرویس دهد و نیازهای کشور را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در حوزه دارو، مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات پزشکی توانمندی زیادی داریم، افزود: یکی از برنامه های ما تمرکز زدایی است که در آن تفیض اختیار زیادی را باید به لحاظ تسهیل کار تولید کنندگان به دانشگاه های علوم پزشکی و معاونت های غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی واگذار کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور ادامه داد: برنامه ما این است که طی تفاهم نامه ای که با روسای دانشگاه ها منعقد می شود بسیاری از کارها را به معاونت غذا و دارو تفیض می کنیم که تولید کننده و ارباب رجوع نیازی به مراجعه به ستاد غذا و دارو نداشته باشد این بخش توانمندی زیادی دارد که ما در صدد هستیم از آن استفاده کنیم.

شانه ساز با اشاره به تبلیغ وجود سم در شیر و لبنیات در صدا و سیما، گفت: در این مقطع نمونه هایی که در آزمایشگاه مرجع وجود داشت کنترل کردیم واین نگرانی که به مردم القا شد نگرانی غلطی بود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر و لبنیات یک چهارم سرانه دنیا است، افزود: با توجه به پایین بودن سرانه مصرف شیر و لبنیات است با باور غلط چنین مطالبی دامن نزنند زیرا این مسئله مشکلات زیادی را برای کشور به وجود خواهد آورد.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور ادامه داد: مصرف شیر و لبنیات ۲۵ درصد از سرانه ای که باید باشد و این به معنای آن است که در آینده شاهد مشکلات استخوانی و دندانی هستیم که مردم و حوزه سلامت باید هزینه گزافی را در خدمات دندان پزشکی و درمانی متحمل شوند.

شانه ساز تاکید کرد: متخصصین و پزشکان و داروسازها و متخصصین تغذیه به میدان ورود پیدا کنند و اطلاعات صحیح به مردم دهند و بگویند که عدم مصرف لبنیات چه عوارضی در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه این اطمینان را به مردم می دهم که هیچگونه نگرانی در مصرف لبنیات وجود ندارد،گفت: مصرف لبنیات کشور یک چهارم متوسط جهانی است و این رقم باید ۴ تا ۵ برابر افزایش پیدا کند که ما مشکل پوکی استخوان و عوارض ناشی از پروتئین و کلسیم موجود در لبنیات را نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کارخانجات تولید کننده شیر و لبنیات توسط معاونت های غذا و دارو کنترل می شود، بیان کرد: ۱۶ نمونه را در همان روز که خبر پخش شد در آزمایشگاه مرجع داشتیم هیچگونه مشکلی نداشتند و قابل مصرف بود و در استان مازندران نیز از ۲۰۰ نمونه هیچ مشکلی نداشته است.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور تاکید کرد: مصرف نکردن شیر عوارض بیشتری نسبت به خطراتی که در رسانه ها مطرح شد برای فرد به وجود می آورد و ما داریم خطر قطعی را می پذیریم به دلیل خطر احتمالی که آیا چنین چیزی وجود داشته باشد.

شانه ساز با بیان اینکه در تامین نیاز کشور به داروهای اساسی هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: ذخایر ما علیرغم همه شیطنت هایی که دشمنان مردم انجام می دهند کاملا قابل اعتماد است.

وی با بیان اینکه کیفیت دارو در کشور کیفیت بین المللی است، افزود: ضوابط و مقررات دارو بین المللی است و دارو ضوابط ملی ندارد و به این دلیل که داروهای ایرانی قیمت مناسب تری نسبت به مشابه خارجی دارد مردم به آن باور ندارند درحالی که ما به دلیل فشار کمتر به مردم دارو را با قیمت کمتر عرضه می کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو کشور با تاکید براینکه همه داروها توسط دشمن رصد می شود، گفت: دشمنات اگر بتواند نمی گذارد دارو وارد کشور شود و دو سال است که با این شیطنت ها دست و پنجه نرم می کنیم اما ذخایر دارویی ما در کشور بی سابقه است و به مردم این اطمینان را می دهم که هیچگونه نگرانی نداشته باشند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز