خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران:

تجاری شدن آموزش و پرورش از آفت‌های امروز جامعه است/آموزش و پرورش را باید اجتماعی کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۳۱۴

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: یکی از آفت‌های جدی امروز آموزش و پرورش تجاری شدن آموزش و پرورش است که خانواده‌ها هزینه می‌کنند تا دانش‌آموزانشان تست‌ خوب بزنند؛آموزش و پرورش را باید اجتماعی‌ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،حسین حسن‌نژاد در همایش شوراهای آموزش و پرورش که امروز در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری برگزار شد،اظهار کرد:مشکلاتی مانند کمبود فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش وجود دارد، برجسته کردن این نوع مشکلات را باعث کمرنگ شدن مشکلات دیگری همچون بهره‌برداری درست و منطبق بر مجموعه فعالیت‌های آموزشی از اماکن آموزشی برشمرد که خود عامل استفاده نادرست از مکان می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده نکردن کامل از توان و مشارکت اجتماعی عامل فاصله افتادن میان خانه و جامعه با مدرسه بوده که تحت عنوان مشارکت قابلحل است،افزود:درصورتی معلم و دانش‌آموز مشارکت ‌پذیر خواهیم داشت که مشارکت به عنوان روح سازنده تعلیمات در حوزه آموزش‌وپررش وارد شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: اگر همگان بتوانند نقش مراقبت و نظارت داشته باشند، به مفهوم مشارکت می‌رسیم. مشارکت با تغییر نگرش اتفاق می‌افتد و ضعف مشارکت در جامعه ممکن است قابل‌پذیرش باشد اما در آموزش‌وپرورش که تربیت ‌کننده منابع انسانی کشور است، قابل پذیرش نیست.

وی با بیان اینکه انتظار جامعه از آموزش و پرورش مبنی بر تغییر نگرش در خانواده و دانش‌آموزان است که نتیجه آن مشارکت همگانی در امر آموزش و پرورش باشد،ادامه داد:معلمان و اولیای مشارکت ‌پذیر بهترین مدل برای مدیریت یک جامعه هستند ، امروز یکی از جدیترین معضلات ما در وضع موجود، عدم همراهی دیگران است، راه حل آن فراهم آوردن زمینه‌ی مطرح شدن موضوعات مختلف و اندیشههای متفاوت است که تنها در سایه مشارکت اتفاق می‌افتد.

حسن نژاد قانون شوراهای آموزش و پرورش را بسط و افزایش توانمندی آموزش و پرورش در کنار توانمندی همه‌ی سازمانهای عمومی و مردمی و دولتی دانست و افزود: با این رویکرد برای اینکه بتوانیم هم در حوزه آموزش و پرورش و هم درافزایش مشارکت و همچنین در جلب کمک مردمی موفق شویم نیاز به مدیران مشارکت‌پذیر داریم.

وی تأکید کرد که آموزش و پرورش دولتی اگر تبدیل به یک نظام تعلیم و تربیت اجتماعی شود، همگان نسبت به آن دغدغه و حساسیت خواهند داشت و همین دغدغه و حساسیت باعث میشود که در فضای آموزشی مدیران دقیقتر و ظریف‌تر اقدام کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران یکی از آفت های جدی امروز آموزش و پرورش را تجاری شدن آموزش اعلام کرد که خانواده ها هزینه می‌کنند تا دانش‌آموزانشان تست‌ خوب بزنند،افزود:آموزش و پرورش یک مقوله یک وجهی نیست بلکه یک مقوله اجتماعی است و باید اجتماعی‌اش کرد.

وی با بیاناینکه شوراهای آموزش و پرورش فرصت خوبی برای مدیران در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، مشارکت و نظارت همگان فراهم کرده است، تصریح کرد: در مورد تنوع مدارس باید فکری جدی کرد.

حسن نژاد گفت: آموزش و پرورش و شوراهای آموزش و پرورش اگر بستری برای تصمیم‌ سازی است، باید به این موضوع بیندیشد. اینکه برخی از دانش‌آموزان را از برخی دیگر جدا کنیم چه استدلالی دارد؟ این به تعامل بین دانش‌آموزان ختم می‌شود یا فشار روحی برای آنان به وجود می‌آورد؟

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بیان کرد: در تعریف و تنوع مدارس باید بازنگری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز