خبرگزاری کار ایران

خطیب نماز جمعه ساری:

استکبار جهانی بداند ملت انقلابی به دنیای غرب برنخواهد گشت/ حماسه 9 دی نماد استقلال و بصیرت مردمی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۸۷۶

خطیب نماز جمعه ساری با بیان اینکه هر کجا که به خودمان متکی بودیم استقلال داشتیم، گفت: دنیا و استکبار بداند ملت انقلابی جمهوری اسلامی ایران به دنیای غرب بر نخواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد باقر لائینی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز ساری همه را به تقوا و پرهیزکاری و ترس از خدا و آخرت توصیه و اظهار کرد : انجام  واجبات الهی و ترک حرام در زندگی افراد الزامی است.

وی افزود: اگر در دل انسان ترس از خدا و آخرت باشد تقوا ، حرام و حلال الهی نیز رعایت می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به سخنان رسول اکرم (ص) که تاکید بر اصلاح ارتباط بین انسان و خدا داشتند؛ اشاره کرد ،گفت: انسان ها دو گروه هستند گروهی که ارتباطشان با خداوند منفی است، از دستورات خدا نافرمانی کرده و دشمنی و برای خدا شریک تراشی می کنند و گروه دوم ارتباطشان با خدا مثبت بوده  از دستورات باریتعالی اطاعت کرده و خدا را دوست دارند.

حجت الاسلام محمدی لائینی به روزشمار هفته و پنجم جمادی الاول روز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: حضرت زینب کبری سلام الله علیها به بیماران خدمات مادی و معنوی می داد بنابراین پرستاران ما نیز باید احکام شرعی و امکانات انجام فرائض دینی را برای بیماران فراهم کنند که این خود در درمان بیماران تاثیر گذار است.

وی با اشاره به سالروز نامگذاری روز حفاظت از صنعت پرواز از سوی مقام معظم رهبری ازحمات این مجموعه قدردانی کرد و گفت: و پرسنل هواپیمایی نقش مهمی را در برقراری امنیت پایدار و رضایتمندی مسافرین دارند.

حجت الاسلام محمدی لائینی به سالروز حماسه 9 دی،روز بصیرت و میثاق امت و ولایت اشاره و تصریح کرد: کالبد شکافی فتنه که اتفاق افتاده باید در حماسه 9 دی تبیین شود.

وی ادامه داد: حماسه 9 دی ، نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند .

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: مقام معظم رهبری 9 دی را باطل السحر فتنه 88 نامگذاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار شد که  هوشمندی رهبر معظم انقلاب و بصیرت آگاهانه مردم این فتنه را بی نتیجه کرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی متذکر شد: هر جامعه ای که رهبری هوشمند داشته باشند ،فتنه ها خنثی می شود رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با هوشمندی خویش و بصیرت مردم این فتنه را خنثی کردند.

وی بیان کرد: خواص بی بصیرت را در فتنه دیدیم آنهایی که ادعای عقلاینت می کردند ؛ لغزیدند .امروز مردم ما جلوتر از این خواص بی بصیرت حرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: اگر دستگاه ها و نهادهای ما خوب کار نکرده و مردم را ناراضی نگه داشته و آنها را تکریم نکنند  و همچنین اعترض های مردم را نشوند و حل نکنند ؛ زمینه فتنه را فراهم می کنند.کسانی که زمینه ساز فتنه هستند این نیز بخشی از فتنه است.

وی ادامه داد:  البته ما خدمات و زحمات نیروهای مخلص قضایی و اجرایی را نادیده نمی گیریم اما عده ای مشکلات مردم را مرتفع نمی کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی بر مدیریت جهادی و استشهادی تاکید کرد و گفت: مردم اعتراض دارند اما اعراض ندارند.

وی با بیان اینکه فتنه باید در ریشه خشکانده شود ،افزود:گاهی با تواضع می توان جلوی فتنه را گرفت ،آنها حتی از مردم عذر خواهی هم نکردند .

خطیب نماز جمعه ساری به انتخابات پیش و روی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: باید کاندایدایی را انتخاب کنیم که از انقلاب اسلامی و ارزش های دینی حمایت کرده و به غرب گرایش نداشته باشند. کاندیداهایی که اقتصاد ملی ،کشاورزی متکی به داخل،واردات کم اهدافشان باشد.

وی با بیان اینکه هر کجا که به خودمان متکی بودیم استقلال داشتیم، گفت: دنیا و استکبار بداند ملت انقلابی جمهوری اسلامی ایران به دنیای غرب بر نخواهد گشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز