خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

دستگیری اعضای باند سارقان اینترنتی در ساری

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۰۴۶

فرمانده انتظامی استان از انهدام باند سارقان اینترنتی که به شیوه فیشنیگ، اطلاعات حساب بانکی شهروندان را هک و سرقت می کردند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار"سید محمود میرفیضی" با اعلام این خبر، گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان و طرح شکایت مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان توسط افرادی ناشناس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی از مال باختگان و بررسی های فنی مشخص شد، افرادی ناشناس با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی مال باختگان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنان کرده اند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، خاطر نشان کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در ادامه تحقیقات، رد 3 زن که پول سرقتی به حساب آنان منتقل و از آن طریق برداشت شده بود را شناسایی کردند.

سردار میرفیضی، ادامه داد : با هماهنگی قضائی، متهمان در عملیات ضربتی دستگیر و در بازرسی از محل سکونت آنها 120 میلیون ریال وجه نقد به همراه 5 گوشی تلفن همراه، کارت عابربانک و سیم کارت اپراتورهای مختلف کشف شد.

وی اظهار کرد: متهمان در تحقیقات پلیس عنوان داشتند در پی درخواست برادرمان در بانک های مختلف افتتاح حساب کرده و مقرر شد، کارت های خود را در اختیار وی قرار داده تا وجوهی را به این حساب ها واریز کند و سپس به صورت خرید از پایانه های فروشگاهی اقدام به برداشت وجوه می کردیم .

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: با توجه به اظهارات متهمان پرونده، این فرد دستگیر شد و در تحقیقات به عمل آمده اظهار داشت در شبکه اجتماعی تلگرام با فردی با نام مستعار "سپیده" آشنا شده و به درخواست وی اقدام به افتتاح حساب در بانک های مختلف کردم و وجوه توسط این فرد به حساب هایی که در اختیار بنده بود واریز می شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی متهم اصلی این پرونده با نام مستعار " سپیده" 18 ساله و دستگیری این فرد با هماهنگی قضائی در یکی از استان های جنوبی، ادامه داد: در بازرسی از منزل وی 16 عدد سیم کارت، 5 گوشی تلفن همراه و کارت های عابر بانک کشف شد.

سردار میرفیضی با اشاره به اظهارات متهم در خصوص چگونگی کلاهبرداری و سرقت اینترنتی از حساب شهروندان، گفت: این فرد با حضور در شبکه اجتماعی تلگرام در گروه های فیشینگ نحوه برداشت از حساب های بانکی را فرا گرفته و سپس با ایجاد درگاه جعلی بانک ها با عناوین مختلف خرید شارژ ارزان قیمت، دوست یابی و ... با انتشار آن در گروه های تلگرامی، کاربران را به درگاه های جعلی هدایت و پس از دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد از طریق اپلیکیشن های آپ ، تاپ ، ایوا ، سکه ، بله و ... اقدام به انتقال و برداشت غیرمجاز می کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد : در بررسی گوشی تلفن همراه و سیستم رایانه ای این متهم 400 شماره کارت بانکی اشخاص به همراه اطلاعات حساب بانکی آنان کشف شد که پرونده ای در این زمینه تشکیل و در دست بررسی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز