خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر قائم‌شهر:

فقدان برنامه‌ریزی‌ها؛ موجب تهدید تولید و اشتغال‌زایی در کارخانه نساجی قائم‌شهر شده است

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۲۵۲

عضو شورای شهر قائم شهر، در سخنان خود درجلسه علنی این شورا مراتب نگرانی خود را ازاوضاع نساجی این شهرستان و کارگران اعلام کرد.

به گزارش " ایلنا" از قائم‌شهر، "نصرالله دریا بیگی" با اشاره به اقدام شهرداری در خرید کارخانه نساجی به‌منظور حفظ روند تولید و اشتغال در این واحد بزرگ تولیدی، تصریح کرد:کارخانه نساجی قائم‌شهر باسابقه ۱۰۰ ساله خود؛ نماد شهرستان،استان و ایران است و اداره آن باید هدفمند و با نگاه بلند برای حفظ اشتغال و افزایش میزان آن تا ظرفیت ۱۰۰۰ نفر باشد و این درحالی‌که است که فقدان برنامه‌ریزی‌ها؛ موجب تهدید تولید و اشتغال‌زایی در این کارخانه شده است.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود پیش از هرگونه دخل و تصرفی در اراضی و دارایی‌های ثابت شرکت، برنامه‌ریزی بازسازی آن توسط شهرداری قائم‌شهر آماده و با به‌کارگیری مدیران متخصص، مانع از ادامه بحران‌ها در این واحد معظم تولیدی شویم.

این نماینده کارگران مازندران، به مباحث موجود در خصوص روابط شهرداری و پیمانکاران و شبهات موجود اشاره و بر ضرورت حمایت از کارگران شاغل در بخش‌های مختلف تأکید کرده و ثبت شرکت تعاونی چندمنظوره با مشارکت کارکنان شهرداری را یک اقدام ضروری عنوان نمود.

این عضو شورای شهر قائم‌شهر در ادامه سخنان خود ضمن تأکید بر اتحاد و همدلی مسئولان شهر و تدبیر اعضای شورا برای برون‌رفت از بن‌بست‌ها، تعادل در مصارف و منابع درآمدی شهرداری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها را مورد تأکید قرارداد و گفت:

وحدت و یکپارچگی و نظارت دقیق بر امور و پرهیز از هرگونه اقدامی که ممکن است نهاد شورا را وامدار گروه‌ها و جناح‌ها نماید، می‌تواند رمز موفقیت این نهاد مدنی باشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران از حاکم شدن سلایق شخصی در مدیریت امور در بخش‌های مختلف شهرداری اظهار نگرانی نمود و بر تقویت جنبه‌های نظارتی شورا در تمامی امورات و تصمیم‌گیری‌ها تأکید نمود.

دریابیگی از عدم اختصاص بودجه لازم برای شهرستان قائم‌شهر باوجود اهمیت این شهر و واقع‌شدن در مسیر تردد چند استان، مشکلات ترافیکی و شهری را یادآور شده و می‌گوید: از فرصت‌های موجود برای توسعه همه‌جانبه شهرستان قائم‌شهر استفاده گردد و به‌زعم کارشناسان و صاحب‌نظران بهترین راه دستیابی به موقعیت‌های گذشته. تقویت زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی است تا در پرتو آن سایر بخش‌ها به جایگاه واقعی خود دست یابند.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران به معضل زباله‌ها در شهرستان قائم‌شهر و عوارض حاصل نیز اشاراتی داشته و ضمن اظهار نگرانی از به خطر افتادن سلامت و بهداشت مردم؛ بر شتاب بخشی جهت احداث کارخانه تبدیل زباله به کمپوست تأکید نمود.

دریابیگی در پایان سخنان خود به‌سختی معیشت کارگران و کارکنان شهرداری با توجه به هزینه‌های سنگین زندگی. تشکیل تعاونی‌های مصرف و مسکن و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان شهرداری را مورد تأکید قرارداد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز