خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران عنوان کرد:

صادرات غیر نفتی بیش از 120 میلیون دلار در بخش تعاون مازندران

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۸۵۵

کامران اصغری گفت: بخش تعاون از سال 92 تاکنون بیش از 120 میلیون دلار به کشورهای خاورمیانه،آسیایی،اروپایی و کشورهای عربی صادرات داشته است.

کامران اصغری پیش از ظهر امروز  در چهاردهمین دوره معرفی تعاونی های برتر استان مازندران به اجرای طرح روستا تعاون از سال 92 تاکنون اشاره کرد و هدف از ایجاد این طرح را استفاده بهینه از ظرفیتها و توانایی های اجرایی بخش تعاون در سطح روستاها ، توسعه و توانمندسازی تعاونیهای روستایی ، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کار آفرینی اقتصادی روستاییان در قالب مشارکت گروهی برشمرد.

وی افزود: بیش از 49 تعاونی توسعه روستایی در قالب طرح روستا تعاون در استان مازندران تشکیل و فعالسازی شد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران از تاسیس و ثبت بیش از یکهزار و 337 شرکت تعاونی از سال 92 تاکنون خبر داد و گفت: این تعاون ها با گرایش های تولیدی،توزیعی و خدماتی در استان فعالیت می کنند.

وی همچنین از ثبت بیش از 60 شرکت تعاونی با عضویت 567 نفر در سالجاری خبر داد و تصریح کرد: سه شرکت تعاونی توسعه عمران با عضویت بیش از 2 هزار نفر در استان فعال شده است.

وی با اعلام اینکه 5 شرکت تعاونی فراگیر با هدف فقر زدایی و کسب درآمد برای 3 دهک پایین جامعه در استان تاسیس شده است ،از ثبت 83 تعاونی زنان با بکارگیری بیش از 600 نفر در مازندران خبر داد.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه بیش از 900 دوره آموزشی و بیش از 180 همایش و گردهمایی در استان  برگزار شده است، برگزاری و مشارکت در برپایی حدود 11 نمایشگاه ملی،استانی و شهرستانی را از دستاوردهای اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی برشمرد.

اصغری گفت: پرداخت بیش از 18 میلیارد تومان تسهیلات از سال 92 تاکنون در جهت توانمند سازی تعاونی های مازندران از عملکرد اداره کل تعاون استان است.

وی رسیدگی به 976 مورد شکایات واصله تعاونی ها و اتحادیه ها و حسابرسی از 98 تعاونی را دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

اصغری با اعلام اینکه بیش از 120 میلیون دلار صادرات تعاونی های استان به کشورهای خاورمیانه،آسیایی،اروپایی و کشورهای عربی صادر شده است،گفت: این صادرات شامل محصولات تولیدی ، کشاورزی ، صنعتی ،خدمات فنی مهندسی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز