خبرگزاری کار ایران

مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم:

جلوگیری از آسیب های فضای مجازی نیازمند فرهنگسازی عمومی است

کد خبر : ۷۹۴۳۳۰

مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: در زمینه جلوگیری از خطرات آسیب های فضای مجازی باید به یک فرهنگسازی عمومی دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،حجت الاسلام محمد فروهر پیش از ظهر امروز در اولین همایش دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های دولتی ووسازمان های غیر دولتی با مقدم برشمردن پند و اندرز بر امر به معروف و نهی از منکر،اظهار داشت: طبق آمار بیش از 60 میلیون نفر معادل 70 درصد به سیستم اینترنت مجهز هستند و باید از این فضا بهره گیری مناسب شود.

وی افزود: بیش از 53 درصد کاربران عضو ایسنتاگرام هستند و روزانه بین 5 تا 9 ساعت از فضای مجازی استفاده می کنند و به اولین کسی که در روز سلام می گوییم، موبایل و تلفن همراه است.

مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با بیان اینکه هنوز فهم و دانش فضای مجازی نیامده است ،گفت: باید راهکار مناسب به عنوان اصول زنجیره ای مدیریت در رسانه و فضای مجازی طراحی شود با یادآوری اینکه 300 صفحه از اسناد برای این اصول نوشته شده است.

حجت الاسلام فروهر افزود: در کشور چنین اگر در هفته بیش از 9 ساعت از فضای مجازی استفاده شود به عنوان معتاد فضای مجازی مورد پیگیرد قرار می گیرد و در کمپ هایی برای ترک اعتیاد فضای مجازی نگهداری می شوند.

وی افزود:تنها فضایی که خود غربی ها امروز در خصوص آن دغدغه دارند همین مساله است؛ ماهیت و بستر فضای مجازی بسیار مهم است و باید بازشناسی شود.

حجت الاسلام فرهر با مهم برشمردن فضای مجازی، گفت: بطوریکه مقام معظم رهبری در فرامینی فرمودند که اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است ؛ فضای مجازی قتلگاه جوانان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: برخی بر این باورند که اگر اینترنت بومی شود همه مشکلات حل می شود ؛اما اینطور نیست بلکه بخشی از مشکلات حل می شود چرا نوعی وابستگی به این فضا وجود دارد.

حجت الاسلام فروهر اعتیاد به فضای مجازی را بحران پیش روی افراد دانست و گفت که علاوه بر اعتیاد صوتی "سلفی" نیز تبدیل به بحران شده است.

مدیر رسانه ای معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم با طرح موضوع "سلفی" گرفتن و چالش ها و خطرات ناشی از آن تصریح کرد: سالیانه بین 800 تا 900 نفر به خاطر سلفی انداختن جان خود را از دست می دهند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی استفاده درست از فضای مجازی خاطرنشان کرد: اگر بتوان به شکل ریشه‌ای کار کرد می توان به یک فرهنگسازی عمومی در زمینه جلوگیری از خطرات آسیب های فضای مجازی دست یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز