خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران:

حق بیمه سیل زدگان زیر پوشش بیمه اجتماعی رایگان می شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۷۰۶

مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت : بر اساس بند 8 آیین نامه بیمه روستائیان و عشایر، دولت موظف است در زمان حوادث غیرمترقبه، حق بیمه را رایگان کند و پیگیر هستیم تا حق بیمه سال 98 سیلزدگان را رایگان کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد ابراهیمی در جمع خبرنگان حاضر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ویژه نوروز 98، بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر را دغدغه همیشگی نظام و مسئولان برلی ایجاد امنیت خاطر آحاد جامعه برشمرد و اظهار کرد: بر اساس اصل 29 قانون اساسی این قشر از جامعه می‌توانند از مزایای بیمه اجتماعی شامل بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال بیمه‌ای برخوردار شوند.

وی با اشاره به سیل اخیر استان اعلام کرد که صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران دو هزار و 600 بسته غذای گرم بین سیل‌زدگان توزیع و بالغ بر 1000 سبد غذایی و کالا به ارزش 100 هزار تومان در مجموع به ارزش یک میلیارد و 260 میلیون ریال به سیل‌زدگان استان پرداخت کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران با اشاره به بند 8 آیین‌نامه بیمه روستایی، عشایری و کشاورزی گفت: دولت موظف است در زمان حوادث غیر مترقبه به مدت یکسال حق بیمه را رایگان کند پیگیر هستیم تا حق بیمه سال 98 سیلزدگان را رایگان کنیم.

ابراهیمی ادامه داد: 25 هزار نفر در سیل مازندران آسیب دیدند که با در نظر گرفتن حق بیمه (5 درصد) که بیمه‌شدگان باید پرداخت کنند؛ 16.5 میلیارد تومان برآورد شد که دولت باید پرداخت کند.

وی میزان پوشش بیمه جامعه روستایی، کشاورزی و عشایری را 50 درصد اعلام کرد که در مجموع 95 هزار خانوار را در برمی‌گیرد: چهار هزار خانواده مستمری‌بگیر هستند. میانگین حقوقی بازنشسته‌های پیش از موعد 10تا 12سال، بالغ بر 300 تا 400 هزار تومان معادل حقوق 10 روز  و برای فوتی‌ و از کار افتادگی 270 تا 660 هزار تومان معادل حقوق 20 روز است

به گفته وی حدود 94 هزار خانوار دیگر باید پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند.

ابراهیمی از احصا کد پستی و کد ملی این خانواده‌ها و اعلام آنان به فرمانداران استان خبر داد و افزود: فرمانداران در ستاد راهبردی شهرستان برای جذب این خانواده‌ها باید اقدام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز