خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور تاکید کرد:

لزوم تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل در قالب استانی

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۷۱۸

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با تدوین طرح جامع استانی در قالب پدافند غیر عامل می توان استان را در مقابل خطرات احتمالی مصون نگه داشت.

به گزارش ایلنا از ساری،سردار سید داوود رسولی امروز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران پدافند غیرعامل را در کشور نیازمند توسعه علمی دانست و اظهار داشت : اهداف و برنامه های این سازمان باید در دانشگاه ها محقق شود.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل به عنوان علم بین رشته ای تعریف شده است همچنین امنیت و سلامت دو مقوله مهم و ضروری برای جامعه تلقی می شود افزود: با تدوین طرح جامع استانی در قالب پدافند غیر عامل می توان استان را در مقابل خطرات احتمالی در استان مصون نگه داشت.

معاون پدافند غیر عامل کشور گفت:پدافند غیر عامل کاهش آسیب پذیری و مصون سازی زیر ساخت ها را فراهم می کند.

وی ارتقا دانش ،کسب مهارت و تغییر رویکرد مدیریت را از اهداف پدافند غیر عامل عنوان و حضور پدافند غیر عامل را در جهت آرامش رساندن مردم الزامی دانست.

رسولی ادامه داد: دانشگاههای فعالی در بحث پدافند غیرعامل داریم که باید در خصوص بهره وری و تقویت هم افزایی آنها تلاشی بیش از این صورت گیرد.

وی افزود: 15 رشته تحصیلی مرتبط با پدافند غیر عامل در دانشگاه ها تدریس می شود و بیش از 600 پایان نامه نیز در این مورد وجود دارد که می توان از آن در راستای پدافند غیر عامل بهره گیری کرد.

وی ادامه داد: اقتدار ملی هر کشور از اقتدار علمی آن سرچشمه می گیرد و پدافند غیر عامل به نوعی ایجاد بازدارندگی در زمان بحران است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: تکلیف گرایی و شناخت اهمیت موضوع پدافند غیر عامل، می تواند موجب ایفای نقش تاثیرگذار در این حوزه شود.

وی افزود: پدافند غیر عامل در زمینه های زیستی، پرتوی،سایبری ،شیمیایی و اقتصادی در حال فعالیت است .

رسولی در پایان گفت: پایان نامه های دکترا، تا هفت میلیون و کارشناسی ارشد تا سه میلیون و 500 هزار تومان در حوزه پدافند غیر عامل مورد حمایت قرار می گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز