خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت ساری:

کاری نکنیم که اعتراضات مردم بهانه ای برای سوء استفاده دشمنان شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۹۴۲

امام جمعه موقت ساری گفت: کاری نکنیم که اعتراضات مردم دستاویزی برای دشمنان شود.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های نماز جمعه این هفته ساری با بیان اینکه اولین آفریده خدا ، عقل است و اینکه عرفا عقل را نخستین جلوه الهی در آفرینش می دانند ، اظهار داشت: اولیا الهی دین را بستر هدایت، عزت و سعادت آخرت می دانند و حقیقت دین همان علم و ایمان است و انسانیت انسان نیز در عقل ریشه دارد و آنانیکه عقل و تعقل ندارند نه تنها دین بلکه از انسانیت خارج هستند.

وی  با بیان اینکه همه چیز با عقل و خرد اصلاح می شود ، افزود: خداوند باریتعالی عقل را به عنوان اولین جلوه از آفرینش به بشر هدیه داده است، در جامعه ای که منابع انسانی، اقتصادی و بستر سیاسی دارد و اگر در این جامعه بیکاری ، گرانی، فقر از یک سو و فساد اخلاقی ، مالی، سرمایه داری  و چپاولگری  از سوی دیگر وجود داشته باشد ؛ در آن جامعه عقل و تدبیر عقلانی حاکم نیست.

امام جمعه موقت ساری گفت: جامعه با داشتن منابع مختلف و موقعیت سیاسی ، چرا باید دچار خدعه و نیرنگ ودچار سرقت و حقوق نجومی  می شود و توهین و تخریب در جامعه رواج پیدا  کرده و فقر و بیکاری جامعه را رنج می دهد ؛ هر روز دروغ و شایعه فراگیر می شود و دوست و دشمن بر این مساله دامن می زنند.

وی افزود: به جایگاه رهبری و شئونات نظام اسلامی حمله می شود، اینها نشان آن است که  جامعه از عقلانیت و اندیشه ورزی، تدبیر و درایت عاقلانه فاصله گرفته است، وحدت و اتحاد بر پایه منافع ملی بهم ریخت و تفرقه افکنی و تشتت  که نشان بی عقلی است؛ حاکم گردیده است.

یوسف پور ادامه داد: جامعه ای  که با داشتن منابع و سازمان و ساختار اگر دچار مشکل شود نشان آن است که تدبیر و درایت عقلانی و حکمت در جامعه رنگ باخته است.

وی با بیان اینکه گاهی کسانی خود را دارای عقلانیت می دانند اما عاقل نیستند و بسیاری خود را دانشمند می خوانند اما جهل آنها را فرا گرفته است ، افزود: علم دارند اما نفعی به حالشان ندارد ، علم بدون عقلانیت نمی تواند کارساز باشد، بنابراین جایگاه عقلانیت، نیاز به تدبیر و درایت عقلانی است تا جامعه را به عزت و سعادت هدایت کند.

یوسف پور با اشاره به اینکه  بروز انتفاد عقلانی در جامعه ضروری وبایستی با اخلاق و ادب همراه باشد است ، تصریح کرد: اهانت ها و توهین ها و علیه یکدیگر وارد صحنه جنگ تبلیغاتی شدن مسئله ی دیگری است؛ انتقاد  باید بجا و صحیح  و به قصد اصلاح و خیر باشد ، افشا گری و آبرو ریزی و تحریف که انتقاد نیست.

خطیب امروز نماز جمعه مرکز مازندران ادامه داد: چرا جامعه دچار اینهمه یاوه گویی ها شده است ، چرا باید در چنین جامعه دینی و شیعی ، با وضعیت نابسمان فرهنگی، سیاسی، اجتماعی مواجه شویم.

وی با تاکید بر اینکه همدلی و وحدت عاقلانه است، تفرقه و تشتت بی عقلی است، ادامه داد: حفظ کیان اسلام و جایگاه ولایت و رهبری نظام و همچنین حفظ آبروی مردم عاقلانه است و هرگونه اقدام بر خلاف آن بی عقلی است.

یوسف پور در ادامه از سران سه قوه و مجلس شورای اسلامی خواست بخاطر دین خدا و خون پاک های شهدا ، همدلی و همسویی و اتحاد را در جامعه بر افراشته کرده و با مفسدان اقتصادی ، ارز و گرانی برخورد کنند؛ و فقر و بیکاری را در جامعه ریشه کن کنند.

وی  با تاکید بر اینکه با مفسدان بایستی برخورد و مشکلات بیکاری و معیشتی مردم مرتفع شود ، بیان کرد : نگذارید دشمن سوء استفاده کرده و مردم را به خیابان ها بکشاند و اعتراض به حق مردم را به ناامنی تعبیر کند و مردم و جامعه را دچار ناامنی کند.

خطیب جمعه ساری با اشاره به اینکه مردم خداجوی ایران اسلامی در 40سال اخیر همواره یار و یاور ولایت فقیه و ارزشهای الهی بوده اند، افزود: مسئولان به پاس این همه فداکاری و از خود گذشتگی بایستی در رفع مشکلات شهروندان بکوشند.

یوسف پور  همچنین از شهدا به عنوان افتخارات جمهوری اسلامی نامبرد و گفت: به هوش باشیم تا در صورت کوچکترین کم کاری و غفلت جوابگوی آنان خواهیم بود.

وی از تشکیل شورای هماهنگی انقلاب اسلامی به عنوان یکی از اقدامات تاریخی امام راحل نام برد و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تجلیل از کارکنان این شورا همواره فرمودند اگر چنین شورایی را نداشتیم با مشکلات و معضلات فراوانی مواجه می شدیم.

امام جمعه موقت ساری گفت: حقوق بشر در آمریکا و سران کشورهای استعماری رعایت نشده و تنها به یک دستاویز مبدل شد بطوریکه در صورت انتقاد هر یک از کشورهای جهان آن را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

وی  با یادآوری 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی  و روز خبرنگار بیان کرد: حرفه خبرنگاری را یکی از حساسترین و مشاغل است .

یوسف پور از خبرنگاران خواست تا حفظ مصالح ملی و صداقت و درستی را از موارد مهم کارخود بدانند و از مسئولان نیز خواست تا رسیدگی به وضعیت خبرنگاران را در دستور کار خود قرار دهند.

خطیب جمعه ساری از سالگرد تشکیل حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی یاد  کرد و افزود: امروزه وضعیت معیشتی مردم با کرامت انسانی  و حقوق بشر سازگار نیست.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز