خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۰۹۴

همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر در همایش بین المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر در ساری گفت: این همایش بین المللی صادرات برای نخستین بار  در مازندران برگزار می شود تا توانمندی و برجستگی  اقتصادی بنادر را معرفی کند.

سیاوش رضوانی افزود: در راستای حمایت از کالاهای ایرانی و تاکیدات سازمان بنادر و دریانوردی برگزاری این همایش در برنامه قرار گرفت.

وی بیان کرد: این همایش با ارائه راهکارها و بررسی چالش ها محورهای تخصصی و کاربردی را مدنظر قرار داد تا در توسعه پایدار نقش اثرگذاری ایفا کند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: این همایش به دنبال استفاده از ظرفیت های خالی بنادر شمالی است البته باید تنوع کالاها را توسعه دهیم و سهم صادرات و ترانزیت افزایش یابد.

رضوانی  به نقش ۶۰ درصدی بندر امیرآباد در صادرات اشاره کرد و افزود: میزان صادرات استان مازندران در سه ماه ۲۲۵ هزار تن است و میزان صادرات بندر امیرآباد در سال گذشته ۵۰۰ هزار تن بود.

وی  ارتباط مناسب و سازنده با کشورهای حاشیه دریای خزر، توسعه زیرساخت ها و مدرن شدن تجهیزات را در توسعه صادرات اثرگذار دانست.

این مسئول خبر داد: اسکله رو- رو ریلی تا پایان سال به بهره برداری می رسد و این پست اسکله ریلی می تواند بخشی از حوزه صادرات را تسهیل کند.

این همایش صبح امروز با حضور محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی ، استاندار مازندران ، تجار و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی آغاز شد و امضای دو تفاهم نامه، تمبر یادبود و رو نمایی از سامانه جامع بندری از برنامه های امروز است.

 
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز