خبرگزاری کار ایران

مسمومیت گازمونواکسید کربن چهار نفر را روانه بیمارستان کرد

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۳۷۸

سخنگوی مرکز فوریت های پزشکی مازندران گفت: چهار نفر مسافر از اعضای یک خانواده دچار مسمویت با گاز مونواکسید کربن شدند.

به گزارش ایلنا از ساری،ذکریا اشکپور امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این مسافران که در یکی از خیابان های محمود آباد در چادر مسافرتی اسکان داشتند ، به خاطر روشن کردن گاز پیک نیک برای گرم کردن خودشان ، دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شدند.

وی افزود: ساعت حدود چهار بامداد امروز پنجشنبه پس از تماس های مردمی و اعلام وقوع این حادثه، نیروهای امدادی بلافاصله در محل حضور یافتند و حادثه دیدگان را به بیمارستان شهدای محمود آباد منتقل کردند.

سخنگوی اورژانس مازندران گفت: سن این چهار مسافر که اعضای یک خانواده بودند 2 خانم 45 و 23 ساله و دختربچه 6 ساله و پسربچه 9 ساله است.

وی گفت : خوشبختانه حال هیچ یک از مصدومین وخیم اعلام نشد.

اشکپور با بیان اینکه استفاده از زغال و گاز پیک نیک در فضای بسته برای گرم کردن چادر کار خطرناکی است و دچار مسمومیت شدید و حتی مرگ می شود، از مسافران درخواست کرد تا به هیچ وجه وسایل گرمازا اعم از گازی و برقی در چادر روشن نکنند.

وی  افزود: مسافران در صورت بروز علائم مسمومیت با گاز منوکسیدکربن که شبیه سرماخوردگی همراه با سوزش چشم ها و آبریزش است با سرعت عامل ایجاد گاز COرااز فضای بسته خارج کرده و افراد را به فضای بازمنتقل کنند و در صورت سردرد و سرگیجه و حالت تهوع با اورژانس 115 تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز