خبرگزاری کار ایران

استانداران مازندران :

بالاترین جایگاه جامعه باید متعلق به فرهنگیان باشد

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۷۱۰

استاندار مازندران گفت: آموزش و پرورش رکن اصلی و اساسی در جامعه است و بالاترین جایگاه جامعه باید متعلق به فرهنگیان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از ساری، محمد اسلامی   در گردهمایی نقش شوراهای آموزش و پرورش در توسعه استان که با حضور ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران، رؤسای آموزش و پرورش، معاونین آموزشی و پرورشی، بخشداران، اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان و مناطق و روسای  نهادهای مختلف در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش از سوی فرهنگیان، جامعه و یا مسئولان نباید به‌گونه‌ای مظلومانه تعریف و بیان شود و همه باید بدانند که بالاترین جایگاه و تراز باید متعلق به فرهنگیان و معلمان باشد.

وی آموزش و پرورش را دارای بیشترین سهم در جامعه دانست و افزود: این سهم بزرگترین و مهم‌ترین نعمت‌هاست و البته نسل جدید و بسیار پر استعداد ما در فراگیری علم و دانش فوق العاده هستند.

استاندار مازندران داشتن لیاقت و شایستگی برای پرورش استعداد نسل جدید را از دغدغه های جامعه دانست  و گفت: علم امروز سهم قابل مقایسه ای با گذشته ندارد و هر چه قدر که به سمت سرمایه پیشرفته می‌رویم این سهم سرمایه در دانش بیشتر می‌شود.

وی در ادامه افزود: استعدادهایی که امروز داریم باید در حوزه های پیشرفته دنیا از جمله نانو، هسته ای، بیوتکنولوژی، IT و هوافضا باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سرکوبی و شکوفایی استعداد به سادگی اتفاق می‌افتد، گفت: ما نیاز داریم تا برای شکوفایی استعدادهایمان وقت بگذاریم و ایم وظیف جامعه فرهنگی ماست.

اسلامی افزود: باید ظرفیت سازی صورت گیرد تا شکوفایی استعدادها به راحتی صورت پذیرد و نباید تکنولوژی پیشرفته و فضای مجازی آنقدر تاثیرگذار باشد که دین دانش آموزان را تحت تاثیر قرار دهد و سرمایه های ما را به تاراج ببرد.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران با بیان اینکه بودجه محدود و نسبت نیروهای آموزشی و اداری ما متفاوت است، گفت: ساختار اداری باید متحول شود و باید بدانیم بودجه‌های آموزشی و اداری چقدر است و کشور ما در شرایطی قرار دارد که نیازمند تحول مدیریتی و کارکردی است.

 اسلامی تصریح کرد: 60درصد جمعیت استان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد که باید به آنها فرصت تحصیل داده شود و توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود تا استعدادها و نیازهای آنها نیز شکوفا شود.

وی از جمله دغدغه‌های موجود در استان را دغدغه بیکاری جوانان تحصیل کرده ذکر کرد و گفت: ما نیازمند تغییر دیدگاه هستیم و این کار حکومت و ملت به تنهایی نیست و کار مسئولین است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز