خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران خبرداد:

تشکیل هیات مقررات زدایی برای صدور مجوزهای کسب و کار در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۵۳۶

مدیر کل اقتصاد و دارایی مازندران از تشکیل هیات مقررات زدایی برای صدور مجوزهای کسب و کار در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،موسی قاسم پیشه  در نشست فعالان اقتصادی مازندران با معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، از راه اندازی سامانه" دادور "در مازندران خبر دادو اظهار کرد: سامانه بر خط دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار برای کمک به فعالان این عرصه راه اندازی شده است.

وی افزود: در راستای رقابت پذیری سالم، ارتقا امنیت سرمایه گذاری وتسهیل وتسریع صدور مجوزهای کسب و کار ستاد سرمایه گذاری در استان تشکیل می‌ شود تا به این روند را سرعت بخشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران از تشکیل هیات مقررات زدایی برای تسهیل روند صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد و اظهار داشت: کلیه مراجع صدور مجوز کسب و کار موظف شدند در اصلاح ، بررسی و صدور مجوزها با هیات مقررات زدایی همکاری داشته باشند.

قاسم پیشه افزود: این هیات تسهیل صدور مجوزها را با حداقل هزینه و کم‌ ترین زمان بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه مازندران در برش استانی بر اساس مرکز ملی پایش کار در شورای کار از شاخص های خوب کسب و کار برخوردار است،ادامه داد:این روند در سالجاری نسبت به مشابه سال قبل از رو به رشد بوده است و تقریبا جزء پنج استان برتر هستیم.

وی با تشریح سامانه دادور مزایای آن در حوزه کسب و کار و کار گفت: این سیستم مبتنی بر فناوری اطلاعات و یا تفکرات سیستی طراحی و تدوین شده است که بر اساس آن بایستی مدیران اجرایی کشوری و استانی پاسخگوی درخواست متقاضیان باشند.

قاسم پیشه با بیان اینکه عدم ثبات و آرامش در فضای کسب و کار رتبه کشور را در این زمینه پایین نگه داشته است، به حمایت‌های دولت از فضای سرمایه گذاری اشاره کردو افزود: حمایت از بنگاههای اقتصادی با افزایش تسهیلات بانکی، کاهش نرخ بهره، افزایش وتزریق نقدینگی از کمک‌های دولت بوده است.

وی افزود: سامانه دادور این شرایط را برای متقاضیان فراهم می کند تا بدون هیچگونه مشکلات و بر اساس عدالت به مسائل حوزه ی خود رسیدگی کنند.

قاسم پیشه با تاکید بر اینکه بخش مولد کشور همواره از کمبود نقدینگی گله مند است، ادامه داد: چنانچه رشد نقدینگی در مسیر تولید قرار نگیرد از طریق سرعت گردش پول وتغییر در نرخ تورم در اقتصاد ملی تخلیه خواهد شد.

مدیر کل اقتصاد و دارایی مازندران گفت که بر اساس اعلام آمار دوهزار و 100 مجوز در کل کشور صادر شده بود که در بررسی های انجام گرفته 500 مجوز حذف شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز