خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

نبوت بدون ولایت ابتر است/لزوم عاشورایی کردن واقعه غدیر

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۸۷۵

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت::تداوم نبوت در ولایت مهمترین پیام غدیر است زیرا نبوت بدون ولایت ابتر است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،آیت الله نورالله طبرسی در همایش بزرگ غدیر شناسی  که در سالن اهل البیت(ع)  برگزار شد  با تبریک سالروز میلاد امام دهم  امام هادی (ع) و تبریک دهه ولایت اظهار داشت: عید غدیر خم یکی از اعیاد عظیم اسلامی و دینی است و یکی از اساسی ترین برنامه پیامبر اسلام (ص) برای دوام و عزت و شکوه اسلام است.

وی افزود: بنیاد بین المللی غدیر توسط آیت الله خزعلی برای ترویج و تبیین  فلسفه غدیر بنیان گذاشته شد .

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: هدف این بنیاد تبیین و ترویج واقعه غدیر به عنوان کلید گره‌گشای همه مشکلات بشریت به عنوان راهی که می تواند امیرالمومنین را به عنوان مرتفع ترین قله همه فضیلت ها به دنیا نشان دهد، بود.

وی با بیان اینکه شآن ظاهری برای ائمه اطهار مهم نبوده است،افزود: مفسر دین بودن و هدایت بشر از مسائل مهمی است که ائمه به آن توجه ویژه داشتند.

وی با مهم بر شمردن نقش امامت ،گفت:امامت جزء اصل دین است و باید انتصابی باشد منتخبی نباشد یعنی اینکه خدای تبارک الله امام را معین و بوسیله پیامبر به مردم ابلاغ کند.

آیت الله طبرسی به تفاوت بین رسالت،نبوت و امامت پرداخت و افزود: نبوت از سوی خداست اما امامت با واسطه پیامبر معرفی می شود.

آیت الله طبرسی ادامه داد:اگر امامت زمینه نبوت نشود،نبوت ابتر است و به همان ترتیب اگر دین بخواهد تداوم پیدا کند به امامت و جانشینی نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با طرح این پرسش چرا انقلاب های دیگر جهان متزلزل شد اما انقلاب اسلامی ماندگار ماند،گفت: به دلیل اینکه امام و شاخص در انقلاب آنان وجود نداشت.

وی غدیر را آسمانی دانست و گفت:بر همه شیعیان واجب است که غدیر را جهانی کنند.

آیت الله طبرسی گفت:دشمنان ولایت برای براندازی انقلاب جمهوری اسلامی با هم متحد شده اند،نگذاریم واقعه ثقیفه دوباره تکرار شود.

وی افزود:عید غدیر جایگاه بسیار عظیم و والایی در اسلام دارد تا جایی که در قرآن کریم خداوند از این روز به عنوان اکمال دین و اتمام نعمت یاد کرده است . 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز