خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

تکریم از کارگران تکریم از توسعه و بالندگی کشور است / قانون محوری را یکی از لوازم اصلی رفتارهای مدنی است

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۹۱۱

خانه کارگر یک نهاد مدنی است که سابقه ی چندانی ندارد اما چنین نهادهای مدنی باید همگانی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دیدار با اعضای هیات اجرایی خانه کارگر اظهار کرد:مقام کارگر مقامی بسیار بزرگ است و هرکسی که برای زندگی و حیات اجتماعی اش تلاش می کند شایسته ی تقدیر است،کارگران زیربنای تولید کشور هستند و تکریم آنان تکریم از توسعه،بالندگی و رشد کشور است.

سید علی قاسمی گفت:درخشش یک اندیشه در حوزه کارگری و تولیدی برای دشمنان خطرناک است،متفکران ما را شبانه ترور کردند مباداکه اندیشه در درون جامعه ی ما رسوخ پیدا کند.

وی ادامه داد:پیوند هفته معلم با هفته کارگر مبارک است و باید از این فرصت ها حداکثر استفاده را ببریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد:در راستای توسعه ی آموزش و پرورش در این دولت گام های موثری برداشته شد و در حوزه ی کارگری فرصت آموزشی برای فرزندان استان فراهم شد.

قاسمی با بیان اینکه 123مدرسه کمتر از 10دانش آموز دارد،افزود:در حوزه آموزش از راه دور با بعضی از دستگاه های دولتی و غیردولتی تفاهم نامه امضا شد .

وی از امضای نخستین تفاهم نامه با زندان ها خبر داد و گفت: در سال گذشته به 123زندانی  آموزش اراءه شد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: می توانیم به کارگران بی سواد،کم سواد و زیر دیپلم در همان محیط کاری آموزش دهیم بدون آنکه به کار آنان لطمه ای زده شود.

قاسمی ارتقای مهارت دانش آموزان را از اهداف جدی  آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در قالب یک برنامه ی رسمی،دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش هدایت می شوند، تربیت کارگر ماهر و باسواد فلسفه ی کارودانش و پرورش تکنسین ماهر فلسفه ی فنی و حرفه ای است.

وی ادامه داد: مازندران در هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای رتبه دوم دارد و بیش از 40درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسوول  حمایت از هنرستان های درجوار کارخانه و شهرک های صنعتی را یکی دیگر از اهداف مهم  اعلام کرد و گفت:باید کارگر بامهارت وارد عرصه ی کار شود تا هزینه ی چرخه تولید کاهش یابد.

سید علی قاسمی اظهار کرد:با توجه به تغییر رویکرد آموزش و پرورش و ظرفیت هنرستان ها از سال 97دچار چالش نمیشویم به همین دلیل باید از منابع خارج از آموزش و پرورش بهره مند شویم به عنوان نمونه در کارخانه ها و حوزه های متعدد دیگر امکاناتی است که می توان از آنها برای پرورش نیروی کارگر ماهر استفاده کرد.

وی ادامه داد:خانه کارگر یک نهاد مدنی است که سابقه ی چندانی ندارد اما چنین نهادهای مدنی باید همگانی شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: جامعه باید به رفتارهای مدنی عادت کند و شهروند نیز رفتارهای معقول و مدنی داشته باشد.

قاسمی قانون محوری را یکی از لوازم اصلی رفتارهای مدنی برشمرد و خاطرنشان کرد:با حاکمیت قانون و رفتارهای مدنی در جامعه،حقوق افراد به راحتی ضایع نمی شود .

وی در پایان به 34شاخص در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:آموزش و پرورش مازندران در بسیاری از این شاخص ها رتبه نخست را کسب کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز